שדה דב אכן ייסגר ב-1 ביולי 2019? הפעילות הצבאית נערכת לקראת פינוי

במכתב שהגיע לידי "גלובס", שהופץ ע"י ראש אגף מבצעים טיס, הוא מעדכן כי בתאריך 1 ביולי השנה יתפנה חיל האוויר ויסגור את הפעילות הצבאית שלו בשדה דב • לפי התוכנית, טיסות מת"א לאילת, שתנועת הנוסעים בהן עומדת על 1.4 מיליון איש בשנה, יופעלו רק מנתב"ג

שדה דב / צילום: תמר מצפי
שדה דב / צילום: תמר מצפי

האם נסתם הגולל על עתידו של שדה דב? במכתב שהגיע לידי "גלובס", שהפיץ היום (ג') ראש אגף מבצעים טיס, הוא מעדכן כי כפי שנקבע, בתאריך 1 ביולי השנה יתפנה חיל האוויר ויסגור את הפעילות הצבאית שלו בשדה דב. לפי התכנון, עם פינוי הפעילות הצבאית אמורה להסתיים גם הפעילות האזרחית מהשדה, שעיקרה טיסות פנים לאילת.

אמנם אין חדש בתאריך הזה, אלא שלאחרונה נפתח פתח שאיפשר את שינויו, כשחוק שעבר בכנסת קובע ששר הביטחון (בנימין נתניהו) יוכל לשנות את המועד לאחר היוועצות עם הגורמים הרלוונטיים. כעת, המכתב שהופץ אומר למעשה כי השדה - שממנו פועלות טיסות פנים לאילת בעיקר לצד טיסות לקפריסין - ייסגר כמתוכנן בתחילת ביולי.

הלחצים נגד סגירת שדה דב מגיעים לא רק מכיוון ארקיע וישראייר, המפעילות את טיסות הפנים (בחלוקה של 70% ו30% נתח שוק בהתאמה) - אלא גם מכיוון ראשי הערים אילת ותל-אביב, שטוענים לפגיעה ממשית עם סגירת השדה. התוכנית היא כי לאחר פינוי שדה דב, ייעוד השטח יוקדש להקמה של אלפי יחידות דיור.

לפי התוכנית, טיסות מתל-אביב לאילת, שתנועת הנוסעים בהן עומדת על 1.4 מיליון איש בשנה, יופעלו רק מנמל התעופה בן-גוריון. וכאן מתעוררות מספר בעיות, ראשית היות שטרמינל 1 שבנתב"ג הופך להיות עמוס על-ידי פעילותן של חברות לואו קוסט, ושנית לאור הפרוצדורה לנוסע שמעמיסה על כל תהליך טרום הטיסה לאילת.

במקביל, הטיסות שנוחתות מהמרכז בהדרגה יעברו לשדה התעופה רמון, כך שהמסע לאילת יהיה מסורבל יותר: הטיסה אמנם תימשך חצי שעה, אבל הנסיעה לאילת, המרוחקת 20 קילומטר מרמון, בשילוב הנסיעה לנתב"ג, תרחיק נוסעים רבים מהרעיון של טיסה לאילת.

כך או כך, לפי המכתב, כעת נראה שסגירת השדה מתקרבת, והיא תתקיים דווקא ביום הראשון של חופשת הקיץ, 1 ביולי.

במכתב שממוען לחברות התעופה שטסות משדה דב ולרשויות, מפורט כי באותו היום תיעצר הפעילות בין השעות 09:00 עד 13:00, במהלכן יתקיימו טקסים לקראת פינוי הבסיס הצבאי.