יצא בזול: השופט איתן אורנשטיין דיבר בזמן נהיגה ללא דיבורית - והורשע בסעיף מקל

לאיתן אורנשטיין, נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, יש 45 שנה רישיון, ולחובתו 17 הרשעות תעבורה קודמות • אורנשטיין הודה היום בסעיף מקל, ולפיו הוא לא אחז בהגה בשתי ידיו בזמן נהיגה • אורנשטיין: קיבלתי הודעת "תשלום קנס" ומימשתי את זכותי להישפט כקבוע בחוק, ולכן הוגש כתב אישום

השופט איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר
השופט איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורשע היום (ה') בעבירה של "אי-החזקת הגה בשתי ידיים", בניגוד לתקנה 28(א) לתקנות התעבורה. מי שהרשיע את הנשיא אורנשטיין הוא השופט יוסף ריבלין מבית משפט השלום לתעבורה בפתח-תקווה, אשר קבע כי לאור הודאתו של הנשיא אורנשטיין במעשה הוא דן אותו לקנס בסך 1,500 שקל או 15 ימי מאסר.

לפי תגובתו של הנשיא אורנשטיין, הוא קיבל הודעת "תשלום קנס" וביקש להישפט ולממש את זכותו כקבוע בחוק, ולכן הוגש נגדו כתב האישום.

תיק התעבורה בעניינו של הנשיא נפתח בחודש מרץ 2018, אז הגישה המדינה כתב אישום שייחס לאורנשטיין שימוש בטלפון בזמן נהיגה ללא דיבורית.

היום הודיעה באת-כוח המדינה, המתמחה מעיין מדר, לבית המשפט כי המדינה החליטה להגיש כתב אישום מתוקן נגד אורנשטיין, במסגרתו הומרה העבירה המקורית שהיא לסעיף מקל, ולפיו הנשיא לא אחז בהגה בשתי ידיו בזמן נהיגה (הנסיבות שייחסו לו שימוש בטלפון ללא דיבורית נמחקו בכתב האישום המתוקן). דבר ההרשעה פורסם מוקדם יותר היום באתר ynet.

במסגרת הטיעונים לעונש, וכפי שעולה מפרוטוקול הדיון, באת-כוח המדינה טענה כי לנשיא אורנשטיין יש רישיון משנת 1974 (45 שנים), ולחובתו 17 הרשעות קודמות. יחד עם זאת, צוין בהחלטת בית המשפט כי השופט אורנשטיין לא הורשע בעבר בעבירה דומה לזו שהורשע היום.

תגובת נשיא בית המשפט המחוזי תל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט: "השופט קיבל הודעת תשלום קנס ולא כתב אישום. השופט מימש את זכותו להישפט כקבוע בחוק, ולכן הוגש כתב אישום.

"לשופט רשומות במשך 45 שנות נהיגה 17 הרשעות, שרובן הודעות תשלום קנס. ההרשעות הן מלפני 11 שנים ויותר, למעט אחת משנת 2016 שעניינה דוח שיטור עירוני של אי-ציות לתמרור חניה".