הליכוד במודעה אנונימית לוחץ לאיחוד בימין עם בן ארי

שבועיים אחרי קמפיין המודעות האנונימיות נגד עיתונאים בכירים ״הם לא יחליטו, דווקא נתניהו״, מתפרסמות הערב בעיתוני המגזר הדתי מודעות ללא זהות מפרסמן, הקוראות לאיחוד מפלגות בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, מפלגתם של בן ארי, גופשטיין, מרזל ובן גביר

נתניהו בברזיל/ צילום: רויטרס
נתניהו בברזיל/ צילום: רויטרס

העיתונאי אריה יואלי פרסם הערב בתחקיר של אתר "סרוגים" כי הגוף העומד מאחורי המודעות הקוראות לאיחוד הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית - מפלגתם של בן ארי, גופשטיין, מרזל ובן גביר - הוא הליכוד שממשיך לבחוש בהתנהלות הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

לפני מספר ימים פרסם נתניהו הודעה לתקשורת בה בירך על היבחרו של רפי פרץ לראשות הבית היהודי ובה הציע למפלגות הימין הקטנות להתמזג: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את הרב רפי פרץ על בחירתו ליו״ר הבית היהודי. ראש הממשלה נתניהו קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם ״האיחוד הלאומי״ ו״עוצמה לישראל״ כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל", נאמר בהודעה.

לפי יואלי וסרוגים נראה שנתניהו מוכן להתערב לעומק בנעשה בבית היהודי והאיחוד הלאומי ואפילו מוכן להוציא מקופת הליכוד סכומי כסף גדולים ולהסתבך עם חוק תעמולת הבחירות. יואלי כותב: "בפרסום האנונימי, עובר לכאורה הליכוד על חוק תעמולת הבחירות כשהוא מפרסם מודעות שאינן חתומות על ידו. לפי חוק התעמולה, חייבת כל מפלגה להזדהות בפרסום בעיתונות. מעבר לחוק התעמולה, ישנה סוגיית מימון הבחירות, מודעה שאינה חתומה אינה "נכנסת" לתקציב ההוצאות של המפלגה, שמוגבל בתקרה מקסימלית. הפרות מסוג זה גוררות קנסות כבדים מטעם מבקר המדינה".

עוד מציינים ב"סרוגים" המודעות אינן חתומות על ידי גורם כלשהו וגם הבאנרים באתרי המגזר מפנים לדף נחיתה שאיננו מפרט את זהות המזמין. ״בשיחה עם בעלי חברת דיגיטל-אקספרס אליה מפנה דף הנחיתה הוא סרב לומר מי מזמין המודעה. תחקיר סרוגים העלה כי הגוף העומד מאחורי המודעות הוא הליכוד, שממשיך לבחוש בהתנהלות הבית היהודי והאיחוד הלאומי".