העבודות בגשר יהודית בתל אביב התחדשו היום: אלו הכבישים החסומים

נתיבי איילון יחסמו לתנועה בסוף השבוע מכיוון צפון לדרום - ממחלף השלום ועד למחלף לה גווארדיה בשל העבודות המתחדשות בתל אביב. כביש איילון צפון יפעל כבשגרה ללא שינוי

הדמיית גשר יהודית / חן אדריכלים
הדמיית גשר יהודית / חן אדריכלים

העבודות להנפת גשר יהודית התחדשו היום (שישי), והחל מהשעה 17:00 ועד למחר בשעה 17:00 ייחסמו לתנועה נתיבי איילון לטובת עבודות התשתית.

הכבישים הצפויים להיחסם:

נתיבי איילון יחסמו לתנועה מכיוון צפון לדרום - ממחלף השלום ועד למחלף לה גווארדיה. המשטרה מדגישה כי ייתכנו חסימות נוספות במחלפים הסמוכים בהתאם לצורך. כביש איילון צפון יפעל כבשגרה ללא שינוי.

כבישים חלופיים לנסיעה:

לבאים מצפון לדרום על כביש 20 ניתן לפנות לכביש 5 ומשם לכביש 4 דרומה, ולחלופין ניתן לנסוע דרך כביש החוף בדרך נמיר לכיוון דרום.

בנייתו של הגשר על ידי חברת נתיבי איילון גררה התנגדות מצד החרדים בשל העבודה בשבת, והביאה לדחייתו בחמישה חודשים. עם זאת, בשל קיומו של הפרויקט בעורק התחבורה הראשי והעמוס ביותר של מדינת ישראל, שבו עוברים כ-750 אלף רכבים ביום חול, כמו גם עשרות רכבות הנוסעות מצפונה של המדינה לדרומה ולהיפך, נדרשת חסימה חלקית של התנועה בנתיבי איילון ושל כלל תנועת הרכבות, ועל כן מתקיימת העבודה בסופי השבוע.

בבניית הגשר מבצעים נתיבי איילון הנפת שש קורות פלדה מאסיביות המרכיבות את גשר יהודית מעל נתיבי איילון. משקלן הכולל של הקורות מעל 1,100 טון ואורכן כ-55 מטר. העבודות יתבצעו במשך שישה סופי שבוע - כאשר בכל פעם ייחסם רק כיוון אחד של נתיבי איילון, צפון או דרום, למשך כ-24 שעות. העבודות מתבצעות בתיאום ובהנחיית משטרת ישראל ובאישור משרד העבודה והרווחה.