"המשקיעים לא צריכים לצפות לעליות חדות בהמשך השנה"

פיטר אופנהיימר, אסטרטג גלובלי ראשי בגולדמן זאקס: "מתחילת השנה נרשמו עליות חדות בשוקי המניות של ארה"ב, ואירופה. עם זאת, בהתחשב בכך שהצמיחה ברווחים לא תהיה גבוהה השנה, אין סיבה ממשית למדדי המניות להמשיך באותו קצב עליות בהמשך השנה"

סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

"המשקיעים בוול סטריט לא צריכים לצפות לעליות חדות בהמשך השנה שכן אנו צופים שהצמיחה ברווחי החברות תהיה מתונה ביותר ב-2019". כך אמר אתמול פיטר אופנהיימר, אסטרטג גלובלי ראשי בגולדמן זאקס, בריאיון ל-CNBC. 

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, וזאת לאחר שמוקדם יותר נרשמו ירידות של סביב ה-1%. מדד הנאסד"ק סיים את יום המסחר בעלייה של 0.1%, ומנגד מדד דאו ג'ונס השיל 0.3%. בסיכום שבועי מדד הדאו ג'ונס עלה 0.2%, ומדד הנאסד"ק טיפס 0.5%.

היה זה השבוע השביעי ברציפות של עליות במדד הדאו ג'ונס, לאחר הירידות החדות שנרשמו במהלך הרבעון האחרון של 2018 ובעיקר בחודש דצמבר האחרון.

"מתחילת השנה נרשמו עליות חדות בשוקי המניות של ארה"ב, ואירופה. עם זאת, בהתחשב בכך שהצמיחה ברווחים לא תהיה גבוהה השנה, אין סיבה ממשית למדדי המניות להמשיך באותו קצב עליות בהמשך השנה. זה ברור", אמר אופנהיימר.

אחת הסיבות המרכזיות לפגיעה ברווחי החברות היא התמשכות במתיחות בין ארה"ב לסין. היועץ הכלכלי לבית הלבן, לארי קודלו, אמר מוקדם יותר השבוע בראיון לרשת "CNBC" כי הוא לא חושב שיושג הסכם סחר בין ארה"ב לסין בזמן הקרוב, וזאת בטענה כי "יש עדיין פערים גדולים בין הצדדים".

נזכיר כי הצדדים הסכימו על הפסקת אש בהטלת המכסים עד להשגת הסכם כאשר הדד ליין נקבע לתחילת חודש מארס, כלומר בעוד כ-3 שבועות. לפי מקורבים לבית הלבן, הסבירות כי מנהיגי המדינות, טראמפ ושי ג'י פינג, ייפגשו עוד לפני הדד ליין עליו הסכימו המעצמות להשגת הסכם סחר (ה-2 במארס) כלל אינה גבוהה, מה שמעלה את החשש בקרב המשקיעים מפני סיבוב נוסף במלחמת הסחר וכי יוטלו מכסים נוספים.

בגולדמן זאקס, עם זאת, לא צופים מפולת בשווקים. "להערכתינו נראה השנה שוק שזז בטווח מחירים מאוד צר. לא יהיו תנודות גבוהות לאחר הטלטלה האחרונה", אמר אופנהיימר.