הנאום המדהים של חברת הקונגרס שיצאה נגד טראמפ והפכה ללהיט ברשת

בסרטון שעלה אתמול לרשת והפך מהר מאוד לוויראלי, נואמת חברת הקונגרס הדמוקרטית ממדינת ניו יורק אלכסנדריה אוקזיו-קורטז למעשה משחקת משחק תפקידים, במהלך דיון בוועדת האתיקה של הקונגרס, ומציגה שאלות שנועדו לחשוף את מעשיו המזיקים של הנשיא • הנאום צבר כבר עשרות מיליוני צפיות

אלכסנדרה אוקזיו–קורטז / צילום: רויטרס
אלכסנדרה אוקזיו–קורטז / צילום: רויטרס

מאז בחירות אמצע הקדנציה בנובמבר האחרון בארה"ב, שלאחריהן שבו הדמוקרטים לשלוט בקונגרס האמריקני, הפכה נשיאותו של דונלד טראמפ לקשה ומורכבת הרבה יותר.

בסרטון שעלה אתמול לרשת והפך מהר מאוד לוויראלי, שואלת חברת הקונגרס הדמוקרטית ממדינת ניו יורק אלכסנדריה אוקזיו-קורטז, במהלך דיון בוועדת האתיקה של הקונגרס, שאלות שלמעשה נועדו לחשוף את מעשיו המזיקים של הנשיא.

"זה קל מאוד עבורי להיות 'הבחור הרע' ועבור נשיא ארצות הברית זה קל הרבה יותר. אז בואו נשחק משחק קטן, אני אהיה 'הבחור הרע' ואנסה לעשות דברים רעים ומזיקים לאזרחי ארה"ב אבל טובים עבורי. מעשים שמבחינה חוקית מותר לי לעשות זאת", אמרה אוקזיו-קורטז בפתח דבריה ומיד לאחר מכן החלה בסדרת שאלות רטוריות שמוכיחות את טענתה. 

"כיום אני יכול לגייס כספים רבים ממקורות עלומים ולשלם לכל מיני אנשים בכדי להשתיק אותם כדי שלא יחשפו אירועים שעלולים לפגוע בי, וזה חוקי לגמרי? ", שאלה חברת הקונגרס. התשובה שקיבלה: "נכון".

"האם יש מגבלות חוקיות כלשהן לגבי מקור הכספים שאני יכול לגייס ? " היא שאלה.

והתשובה: "לא. אין שום מגבלות".

"כלומר, אני יכול להשיג מימון מחברות האנרגיה, מחברות הטבק, מחברות התרופות הגדולות. אין שום מגבלות".

התשובה: "זה נכון".

והיא המשיכה: "כעת אני רוצה להפוך לכמה שיותר עשיר בכמה שפחות מאמץ. האם יש מגבלות כלשהן על יכולתי להחזיק למשל מניות של חברות אנרגיה או טבק ואחר כך להעביר חוקים שיגרמו למניות שלהן לזנק ? "

והתשובה: "כן. אתה יכול לעשות את זה במבנה החוקתי הנוכחי".

עוד היא אמרה: "אז יש לנו מערכת חוקתית שברירה ולא פועלת כמו שצריך, והנשיא שלנו מנצל אותה לטובתו. האם זה נכון ? ". 

התשובה: "כן".