ג'ורג' סורוס ממשיך למכור מניות אלוט: הקרן שלו ירדה להחזקה של 4% בחברה

לפני שנה החזיקה קרן ההשקעות של המיליארדר 15.7% בחברת הטכנולוגיה הישראלית • מהדיווחים על שינויי החזקות עולה כי בלאקרוק הגדילה החזקתה במניות סולאראדג' ל-9.7%, בשווי של 192 מיליון דולר • דיווח נוסף בסוף השבוע חשף כי גולדמן זאקס מחזיק ב-5.6% ממניות אורבוטק

ג'ורג' סורוס / צילום: רויטרס
ג'ורג' סורוס / צילום: רויטרס

קרן ההשקעות של המיליארדר ג'ורג' סורוס ממשיכה למכור את מניות אלוט שבהן היא מחזיקה, וירדה מהחזקה של 10.7% בחברה בנובמבר האחרון ל-9.7% בסוף 2018 ול-4% בלבד נכון לתחילת פברואר 2019. זאת, בהשוואה להחזקה של 15.7% בחברת הטכנולוגיה מישראל לפני שנה.

לפי דיווחים שהועברו לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC), קרן Soros Fund Management מחזיקה כ-1.4 מיליון מניות אלוט, שהשווי הנוכחי שלהן עומד על 10.2 מיליון דולר. מכירת המניות על-ידי הקרן בחודשים האחרונים בוצעה כשהמחיר הממוצע של מניית אלוט  בנאסד"ק נע סביב 6.4-6.5 דולר, כך שאפשר להעריך שהיקף המכירות הוא כ-14 מיליון דולר, לאחר שכבר מימשה מניות בתמורה מוערכת של כ-10-11 מיליון דולר בין החודשים פברואר לנובמבר 2018.

נזכיר שבעל עניין נוסף באלוט שמכר לאחרונה את מניות החברה הוא זהר זיסאפל, שמכר את כל מניות אלוט בהן החזיק תמורת סכום שמוערך ב-18-19 מיליון דולר. אלוט, בניהולו של ארז ענתבי, שינתה בשנים האחרונות את המיקוד העסקי שלה והיא מספקת כיום פתרונות עבור מפעילות תקשורת והיא נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 254 מיליון דולר.

גולדמן זאקס מחזיק 5.6% באורבוטק

התקופה הנוכחית בשנה היא הזמן שבו בעלי עניין בחברות שנסחרות בוול סטריט מדווחים על שינויי ההחזקות שלהם בחברות. דיווח נוסף שפורסם בסוף השבוע האחרון נוגע לחברת אורבוטק, המספקת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי ייצור של מוצרי אלקטרוניקה. לפני כ-11 חודשים דווח על מכירתה של אורבוטק  ל-KLA Tencor מארה"ב, אך העסקה שהייתה אמורה להיסגר עד סוף 2018 מתעכבת על רקע המתנה לאישור הרגולטור הסיני.

בינתיים אורבוטק ממשיכה להיסחר בנאסד"ק, ובסוף השנה היה בה בעל עניין חדש: בנק גולדמן זאקס, שלפי דיווח מסוף השבוע האחרון מחזיק ב-5.6% ממניות אורבוטק. במחיר הנוכחי של מניית אורבוטק מדובר על החזקה בשווי 168 מיליון דולר. במחיר העסקה - 38.86 דולר במזומן ו-0.25 מניות KLA תמורת כל מניית אורבוטק - שווי ההחזקה של גולדמן זאקס נכון להיום הוא כ-177 מיליון דולר.

דיווח נוסף על החזקות בעלי עניין הגיע מכיוון חברת ההשקעות האמריקאית BlackRock, שהגדילה את החזקתה במניות סולאראדג' מ-7.1% ל-9.7%. שווי ההחזקה של בלקרוק במניות סולאראדג' הוא 192 מיליון דולר.