הנקראות ביותר

בפריים-טיים או אחריו: מתי יעלו שידורי תעמולת הבחירות

ועדת הבחירות צפויה להחליט היום על מועד שידורי התעמולה בערוצים המסחריים - בשתיים בצהריים ובחצות או בשש בערב ובאחת עשרה בלילה

שידורי תעמולה / צילום: Shutterstock
שידורי תעמולה / צילום: Shutterstock

ועדת הבחירות צפויה להחליט היום (ב') על מועד שידורי התעמולה בערוצים המסחריים. ל"גלובס" נודע כי בעלות הרישיון מבקשות לשדר את תשדירי התעמולה בשעות שיגרמו לכמה שפחות פגיעה בשידור השוטף שלהן: ב-14:00 בצהריים ובחצות. בוועדת הבחירות, לעומת זאת, הנטייה היא לא להקל על בעלות הרישיון ולשדר בשעות "כואבות" יותר: 18:00 ו-23:00.

תעמולת הבחירות הוא זמן אוויר המופקע מבעלות הרישיון על-פי חוק ישן נושן - הרבה לפני שעברו לשיטת הרישיונות. מדובר ב-40 דקות בכל סבב תמורתן קשת ורשת אינן מקבלות תמורה כספית, והמועד לשידורן נקבע על-ידי ועדת הבחירות, בהתחשב בהמלצות מועצת הרשות השנייה שביקשה את עמדתן של בעלות הרישיון.

טלוויזיה ורדיו הם המדיות היחידות בהן המפלגות לא יכולות לרכוש זמן פרסום, והוא מוקצה להן על-פי חוק. באמצעים הדיגיטליים, בשילוט החוצות ובעיתונות נקנה הפרסום בכסף מלא, ובמקרה של ביקושים גבוהים אף נרשמת בעת הזאת עליית מחירים.

עבור קשת ורשת המשמעות של החובה לשדר תעמולה היא אובדן הכנסות של עשרות אלפי שקלים ביום. אולם מעבר לפגיעה הישירה של אובדן זמן פרסום, נגרם להן נזק נוסף: קטיעת הזרימה שהן מנסות לבנות מהפרה-פריים לפריים-טיים עצמו במטרה להביא משעות אלה כמה יותר צופים לשעות הפריים-טיים, שהוא הזמן בו מוזרם אליהן מרב הכסף. מנגד, השעה 23:00 מהווה את סוף שעות צפיית השיא, כשעדיין יש מספיק נקודות רייטינג להרוויח מהן.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות
לכתבה הקודמתחדשות רעות למתחרות: בזק תמכור מכשירי סלולר בחנויות שלה