בני גנץ וחוסן לישראל מסירים את הכפפות: פרסמו טלפונים של חברי ליכוד

חוסן לישראל והיו"ר גנץ תוקפים חזיתית את ראש הממשלה והליכוד, ומפרסמים את מספרי הטלפון של חברי המפלגה • המטרה היא להפיץ סרטון של חוסן לישראל על תשלום 15 מיליון דולר לחמאס • הבוקר פורסם בעמוד רה"מ סרטון "חשיפה" על נטייתו של גנץ לצד השמאלי של המפה הפוליטית וחבירה עתידית לאחמד טיבי

בני גנץ
בני גנץ

בחוסן לישראל של בני גנץ לא אדישים לסרטוני ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד שטוענים כי "גנץ יישב עם טיבי", ועולים למתקפה. בשעות האחרונות עלו בעמודי היוטיוב והטוויטר של הרמטכ"ל לשעבר סרטונים עם הכותרת "נתניהו משלם לחמאס. הילדים שלנו במקלטים" המכילים תמונות זוועה ממתקפות החמאס על דרום המדינה ויישובי עוטף עזה, כשברקע נצבר המספר 15,000,000 המסמל את 15 מיליון הדולר ש"נתניהו משלם למרצחי החמאס".

בנוסף, עלו עוד שני סרטונים בכותרות "נתניהו עסוק בעצמו. גנץ עסוק בך" ו"נתניהו מפנה יהודים בכוח", העוסקים בהאדרה העצמית של נתניהו והסכמתו להתנתקות בהתאמה.

אך בחוסן לישראל לא עצרו בסרטוני תדמית ותקיפה אישית של ראש הממשלה אלא הגדילו לפרסם פוסט פייסבוק שמאפשר לקוראיו לשלוח את הסרטון של גנץ ומפלגתו ישירות לוואטסאפ של ראש הממשלה ושרי הליכוד, ביניהם יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, גלעד ארדן ואף הח"כ לשעבר גדעון סער. נציין כי למרות שפוסט שיתוף הסרטון לחברי הכנסת של הליכוד מופיע ברשת פייסבוק, הסרטון עצמו מופיע רק ביוטיוב ובטוויטר.

מבדיקת "גלובס" עולה כי לחיצה על כל אחד מהקישורים המופיעים בפוסט מובילה למסך מיוחד ברשת ההודעות המיידיות וואטסאפ, שם ניתן לראות את מספר הטלפון הפרטי של חבר הליכוד הנבחר ואף אפשר לשלוח את הסרטון של חוסן לישראל ישירות לטלפונו באמצעות וואטסאפ. לפי שעה, הפוסט עדיין באוויר ולא הוחבא או הוסר מהעמוד.

צילום מסך מתוך הלינקים בפוסט של גנץ וחוסן לישראל
 צילום מסך מתוך הלינקים בפוסט של גנץ וחוסן לישראל

במעבר זריז על התגובות בפוסט, אשר מספרן עומד על כ-30 חצי שעה לאחר פרסום הפוסט, נראה כי ישנה תמיכה בהטרלת הליכודניקים וב"הסרת הכפפות" במפלגתו של בני גנץ.

בליכוד בחרו להגיב, אך רק ברשת טוויטר, היכן שנמצאים כל אנשי התקשורת. "רצינו להטריל את העובדים של גנץ בחזרה", נכתב בציוץ, "אבל התברר שהוא פשט רגל ופיטר את כולם". הטקסט נחתם באימוג'י עצוב המזוהה לפעמים עם יונתן אוריך, יועץ התקשורת של נתניהו.

נזכיר כי הבוקר פורסם בעמוד הרשמי של ראש הממשלה נתניהו סרטון "חשיפה" נגד גנץ בו נטען ש"גנץ הולך לגוש חוסם עם טיבי", במטרה לצבוע את האיום הגדול ביותר על נתניהו כ"שמאלני". הסרטון הגיע עד כה ל-14,000 צפיות ו-245 שיתופים.