קמהדע עמדה בתחזית ההכנסות השנתית ומציגה שיפור משמעותי ברווח; המניה מטפסת ב-7%

מנכ"ל החברה, עמיר לונדון: "יצאנו מהשביתה עם הסכם טוב שיצר מוטיבציה בקרב העובדים" • מספר גם על "השקה מוצלחת בתחום הכלבת – לקחנו חלק משמעותי מהשוק" • "נערכים לאפשרות שטקדה תעביר את מוצר הגלסיה למודל תמלוגים"

מנכ"ל קמהדע, עמיר לונדון / צילום: נטי לוי
מנכ"ל קמהדע, עמיר לונדון / צילום: נטי לוי

חברת קמהדע   הודיעה היום (ג') על עמידה ביעדי ההכנסות שלה לשנת 2018 - 114.5 מיליון דולר, צמיחה של 11% לעומת 2017. תחזית ההכנסות הופחתה מעט באמצע השנה, מ-118-120 מיליון דולר ל-102-108 מיליון דולר, בעקבות שביתה במפעלי החברה בחודש יולי, אולם לאחר ההתאוששות מהשביתה, הועלתה התחזית שוב ל-113-115 מיליון דולר. בהסתכלות על הרבעון הרביעי של 2018 מול התקופה המקבילה ב-2017, מדובר בגידול של 50% בהכנסות.

המניה עלתה היום במסחר בת"א ב-7.7% והחברה נסחרת לפי שווי של 857 מיליון שקל.

"הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהשקה מוצלחת של המוצר שלנו לטיפול בכלבת. הצלחנו לקחת חלק משמעותי מן השוק, אשר היקפו הכולל התגלה כגדול מכפי שחשבנו", אמר היום ל"גלובס" מנכ"ל קמהדע, עמיר לונדון. ב-2018 המוצר המוביל של החברה, "גלסיה" לטיפול בנפחת תורשתית, לא הציג צמיחה גבוהה, בין היתר בגלל השביתה, ועיקר הצמיחה נבעה כאמור מהמוצר החדש לכלבת. "בשנה הקרובה אנחנו צופים צמיחה בשני המוצרים", אומר לונדון.

ברווחיות החברה חל שיפור משמעותי לכל אורך הדוח. הרווח הגולמי השנתי צמח ב-29%, משום שעלות המכר נשארה כמעט זהה לאשתקד למרות הגידול במכירות. "יצאנו מהשביתה עם הסכם טוב שיצר מוטיבציה בקרב העובדים, ורצון משמעותי שלהם לצמצם את הפער", אומר לונדון.

מניית קמהדע
 מניית קמהדע

הרווח זינק ב-217%

הרווחיות התפעולית השתפרה דרמטית, ב-150%, בשל השילוב בין הגידול ברווח הגולמי לבין ירידה קלה בהוצאות המחקר על רקע העובדה שהחברה נמצאת "בין ניסויים" (סיימה ניסוי אחד גדול וטרם החלה חדש) במוצר המוביל בצנרת שלה, המוצר לטיפול באמפיזמה תורשתית. הרווח הנקי השנתי היה גבוה ב-217% לעומת השנה שעברה, ועמד על 22 מיליון דולר. בהסתכלות רבעונית רשמה החברה ברבעון האחרון של 2018 רווח של 17.7 מיליון דולר לעומת 6.2 בתקופה המקבילה, גידול של כ-185%.

החברה מאשררת היום שוב את תחזית ההכנסות הכוללת לשנת 2019 בטווח של 125-130 מיליון דולר.

לא צפוי גיוס בקרוב

בקופת המזומנים של החברה יש כ-50 מיליון דולר. "אנחנו לא רואים מצב שבו אנחנו חוזרים לשוק ההון לגייס כסף בטווח הקרוב", אומר לונדון. "אנחנו מסוגלים בשלב הזה להרוויח יפה וגם לבנות את העתיד שלנו מתוך התזרים".

נקודת אי ודאות מסוימת שאיתה תצטרך החברה להתמודד בתקופה הקרובה היא מבנה ההסכם מול השותפה המובילה שלה טקדה, סביב מוצר הגלסיה. טקדה השלימה לפני כחודש את הרכישה של השותפה הקודמת של קמהדע בתחום זה, שייר. לקראת 2021 תצטרך טקדה להחליט האם היא ממשיכה לייצר את המוצר אצל קמהדע או מעבירה את הייצור למפעלים שלה, ומשלמת לקמהדע תמלוגים. על פי ההערכות, התמלוגים יכולים להגיע לסביב 10% משוק של כ-200 מיליון דולר הצומח בכ-10% בשנה, כלומר היקף התמלוגים ממוצר הגלסיה בלבד עשוי להיות בגובה הרווח הנוכחי של קמהדע. הסכם התמלוגים, אם אכן יעברו החברות לשיטה הזו, תקף עד 2040.

"אנחנו מוכנים גם למצב של מעבר לשיטת התמלוגים, ובמקרה כזה ננצל את המפעל שלנו לייצר יותר גלסיה עבור מדינות שאינן ארה"ב, נגדיל את כושר היצור של מוצר הכלבת וגם נביא למפעל מוצרים חדשים", אומר לונדון.

 אבל אתה מעדיף שהייצור יישאר אצלך?

"כן, במקרה שהאי ודאות תיפתר לכיוון הזה, נוכל להגדיל את כושר הייצור שלנו במקביל למפעל הקיים, ועדיין לייצר מוצרים חדשים, אך לא נעשה זאת לפני שנדע שייצור הגלסיה נשאר אצלנו".

אחד המוצרים שהחברה מקווה שיתפוס כושר ייצור במפעל שלה הוא מוצר לטיפול באמפיזמה תורשתית בשאיפה (ולא בעירוי כמו גלסיה). מוצר זה עבר ניסוי קליני שלא הצליח לעמוד ביעד העיקרי, נדחה על ידי רשות התרופות האירופית, אך הוא עמד בכמה יעדים משניים וכעת בונה קמהדע ניסוי חדש למוצר. היא מקווה להתחיל בניסוי למוצר זה באירופה לקראת אמצע 2019, ולצאת במקביל גם לניסוי דומה בארה"ב, לאחר שתקבל אישור לכך מה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית. במקביל, קמהדע מפתחת את אותו המוצר גם גם לתחום של מניעת דחיית השתלות ומחלת GVHD, ותוצאות בתחומים הללו צפויות בהמשך השנה.