גולן טלקום התלוננה על שיבוש תדרים ולא תשלם אגרה

משרד התקשורת הודיע כי יבדוק את טענותיה של גולן טלקום על הפרעות בשימוש בתדרים לרשת הדור השלישי, בעקבות שימוש משותף עם רשתות הסלולר הפלסטיניות • עד סיום הבדיקה החברה לא תוכל להשתמש בתדרים ולא תשלם את האגרות עליהם

גיל שרון / צילום ארכיון: תמר מצפי
גיל שרון / צילום ארכיון: תמר מצפי

משרד התקשורת החליט לעכב את התשלום עבור אגרות תדרים בתחום ה-2,100 מגה-הרץ ולעצור באופן זמני את השימוש בתדרים אלו שהעניק לחברת גולן טלקום. זאת לאחר שהחליט לבדוק לעומק את טענות החברה על כך שהתדרים מופרעים בצורה שאינה מאפשרת את השימוש בהם.

התדרים שקבלה גולן טלקום בתחום ה-2,100 מגה הרץ מיועדים לרשת הדור השלישי שבה יש לחברה הסכם שיתוף רשתות עם סלקום ועם אקספון 018. גולן טלקום זכתה בתדרים אלו במכרז בשנת 2011, בתקופה שמיכאל גולן היה הבעלים שלה. אלא שלפני מספר שנים הוענקו תדרים באותו תחום על ידי משרד התקשורת לשימוש מקביל ומשותף לה ולחברות הסלולר הפלסטיניות, וזאת כמה שנים אחרי שהיו בשימושה, וללא הפרעות.

גולן טלקום לא העבירה את התדרים הספציפיים בתחום ה-2,100 לשימוש משותף עם סלקום ואקספון 018 מאז שהחברות חתמו על הסכם שיתוף רשתות. גולן אמנם המשיכה לשלם אגרות תדרים כנדרש, אך השימוש בתדרים הללו לא מומש והטענה היא שהסיבה לכך קשורה בהפרעות תדרים מהשימוש המשותף עם החברות וואטאניה וג'אוול הפלשתיניות.

נדגיש כי גולן הייתה זו שפנתה למשרד וביקשה להימנע מאי הבנות ולהסדיר את הנושא כדי שלא תיווצר סיטואציה שבה המשרד יבוא אליה בטענה כלשהי על אי שימוש בתדרים, אף שהיא משלמת את אגרות התדרים כדין.

גולן טלקום הציגה בפני משרד התקשורת עבודה הנדסית שמאוששת את טענותיה. מנגד, חברת אריקסון, שהיא זו שהופקדה על תיאום ומניעת ההפרעות, טוענת שאין בעיה בשימוש משותף בתדרים. עקב כך הוחלט לבדוק את הטענות של גולן לעומק ובינתיים להתלות את השימוש בתדרים ותשלום האגרות.

במקביל, נערכת בדיקה משפטית לגבי המשמעויות של אי השימוש בתדר על ידי גולן טלקום. לפי הרישיון, החברה אמורה להפעיל את התדר בצורה של שיתוף רשתות עם סלקום ואקספון, ולכן אסור לה להיות כמעין מפעיל וירטואלי בדור השלישי.

גולן טלקום סירבה להגיב לדברים.