Rapyd גייסה 40 מיליון דולר בהובלת חברת הפינטק הגדולה בעולם

הסיבוב נערך בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית General Catalyst וחברת הפינטק הגדולה בעולם, Stripe • ההון שגויס ישמש לטובת הרחבת רשת התשלומים של החברה למדינות נוספות ברחבי העולם

מימין ארקדי קרפמן, אריק שטילמן ועומר פריאל / צילום: תומר חזן
מימין ארקדי קרפמן, אריק שטילמן ועומר פריאל / צילום: תומר חזן

חברת הפינטק Rapyd, המפתחת פלטפורמה להעברת תשלומים גלובליים דרך העברות בנקאיות, ארנקים דיגיטליים, מזומן ואמצעי תשלום נוספים, הודיעה היום (ד') על גיוס של 40 מיליון דולר בסבב גיוס B. הסיבוב נערך בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית General Catalyst וחברת הפינטק הגדולה בעולם, Stripe. בגיוס השתתפו גם קרן Target Global, שהשקיעה גם בסבב הקודם של החברה, קרן ההון סיכון המקסיקנית IGNIA, וכן משקיעים פרטיים. החברה מדווחת כי הגיוס נעשה לפי שווי של 300 מיליון דולר.

בסך הכל הושקעו בחברה עד היום 60 מיליון דולר, 5 מתוכם מההון העצמי של המייסדים עם הקמת החברה ב-2016, ו-15 מיליון דולר בסבב A שנערך בינואר 2018, כאשר החברה עוד הייתה מתחת לרדאר. Rapyd מדווחת על צפי הכנסות שנתי של עשרות מיליוני דולרים ל-2019, על בסיס חוזים רב-שנתיים שנחתמו עם לקוחות במהלך השנתיים האחרונות.

Rapyd הוקמה בתחילת 2016 תחת השם CashDash, והיא פעילה שלוש שנים. היא הוקמה על ידי אריק שטילמן, המכהן כמנכ"ל, ארקדי קרפמן ועומר פריאל. לפני כן, שטילמן הקים את חברת IT Navigator, בתחום מחשוב הענן, שנמכרה ל-AVAYA בסוף 2013 בסכום שהוערך בעשרות מיליוני דולרים. רבים מעובדי Rapyd הגיעו מ-IT Navigator, ועבדו יחד כבר למעלה מעשור.

"עד סוף 2017 עבדנו מתחת לרדאר בבנייה של טכנולוגיה ותשתיות לתשלומים, והתחלנו לעבוד עם לקוחות בסוף 2017", מספר שטילמן ל"גלובס". "הלקוחות שלנו הן חברות איקומרס ופלטפורמות גדולות שעושות שיתוף נסיעות ומשלוחי מזון, ששוות היום עשרות מיליארדי דולרים. בגלל שאנחנו פלטפורמה במודל וייט לייבל אנחנו לא מוסרים שמות של לקוחות, אבל אנחנו משרתים כמה מהשמות הגדולים בעולם בתחומים האלה. הם מגיעים אלינו בגלל שהם צריכים פתרון גלובאלי, ולא פתרון שיעבוד רק במקום כזה או אחר".

"היום, כדי לבנות פתרונות בעולם הפייננס או הפינטק אתה נדרש ללכת לכ-6-7 ספקים בכל מדינה ולהתחבר אליהם כדי לבצע פעילות כמו איסוף כספים מלקוחות, פיזור הכספים, אימות זהויות וכדומה. אנחנו הצלחנו לייצר מצב שיש לנו פתרון אחד עם ממשק אחד, שנותן את הפתרון הזה ללקוחות, בכל המדינות שהיא רוצה לפעול בהן תחת חוזה אחד. אנחנ ומאפשרים להן לבנות אפליקציית תשלומים שמתאימה להם, דרך API אחד", מוסיף שטילמן.

"היתרון שלנו בעולם הזה הוא שאנחנו לא מגיעים מעולם הפיננסיים אלא מתחום מחשוב הענן. אחד הדברים הכי מסובכים בעולם הפינטק הוא היכולת לבנות פתרונות סקיילביליים, שמסוגלים לעשות מיליוני עסקאות בכל מקום בעולם, זה קושי טכנולוגי מאוד גדול, ואנחנו ניצלנו את הטכנולוגיה והידע שלמדנו מתחומים אחרים לטובת תחום הפינטק. הגדרנו גם צורת עבודה חדשה בעולם הפינטק שמגיעה מעולמות התוכנה, בדומה ל-SaaS, שהיא בעצם פלטפורמת פינטק כשירות, כאשר הלקוחות שלנו משלמים עבורהשירות ולא עבור הטכנולגייה".

לדברי שטילמן, כמעט כל מי שהזמין משלוח מזון או נסיעה שיתופית בארצות הברית ובאנגליה, ככל הנראה השתמש בפלטפורמה של בלי ידיעתו, בגלל שהיא תהיה ממותגת לפי הלקוח. אנגליה וארה"ב הם שני השווקים הגדולים של החברה, המספקת שירותים ללקחותיה בלמעלה מ-100 מדינות, ול-2 מיליארד משתמשים, לפי שטילמן, אך לא בישראל. "אנחנו לא מספקים שירותים בישראל, כי זה שוק מאוד קטן ואין לנו רצון להתעסק עם הרגולציה פה".

ההון שגויס ישמש לטובת הרחבת רשת התשלומים של החברה למדינות נוספות ברחבי העולם. ולגיוס עובדים נוספים במשרדי החברה בתל אביב, סן פרנסיסקו, לונדון וסינגפור. כיום מועסקים בחברה 90 עובדים מתוכם 65 בישראל, ובמהלך השנה הקרובה החברה צפויה לתרחה ל-150 עובדים, מתוכם 100 בישראל.

תעודת זהות: Rapyd

הקמה: 2016

מייסדים: אריק שטילמן, ארקדי קרפמן ועומר פריאל.

משרדים: תל אביב, סן פרנסיסקו, לונדון וסינגפור.

עובדים: 100, מתוכם 65 בישראל

גיוסי הון: 60 מיליון דולר, בשלושה סבבים.

משקיעות: General Catalyst, Stripe, Target Global, IGNIA