ביוזמת ראש עיריית נצרת: ניסיון אחרון לאיחוד הרשימה המשותפת

עלי סאלם הזמין אליו את ארבעת ראשי המפלגות, חד"ש, רע"מ האיסלמית, בל"ד ותע"ל • סאלם יציע שטיבי יעמוד בראש הרשימה המשותפת במקום איימן עודה

אחמד טיבי / צילום: איל יצהר
אחמד טיבי / צילום: איל יצהר

ניסיון אחרון לאיחוד הרשימה המשותפת. ל"גלובס" נודע כי ראש עיריית נצרת עלי סאלם הזמין אליו לארוחת צהריים את ארבעת ראשי המפלגות, חד"ש, רע"מ האיסלמית, בל"ד ותע"ל של אחמד טיבי. בארוחה יציג להם את הצעתו לאיחוד.

לפי ההצעה שהגיעה לידינו טיבי יעמוד בראש הרשימה המשותפת במקום איימן עודה וישונה המפתח של הרכב הרשימה. מקורות המשותפת אומרים כי סיכויי ההצעה אינם גבוהים שכן חדש לא תסכים לוותר על הבכורה. סאלם אמור להעלות את תוצאות הסקרים המראים כי טיבי מביא יותר מנדטים מהיתר.

הפגישה היום היא בעקבות פגישתו של סאלם אמש עם ראש הרשות הפלסטינית ברמאללה. אבו מאזן קרא לסלאם לפעול למען המשך קיומה של הרשימה המשותפת וכי הרשות הפלסטינית לוחצת על ראש עיריית נצרת שלא לחבור לרשימתו של אחמד טיבי, כדי שלא לפגוע ברשימה המשותפת בראשות אימן עודה.

לפי דיווח הבוקר ברשת ב' וברדיו "מכאן" בשפה הערבית, אבו מאזן שב והדגיש בפגישה אמש כי אינו מעוניין להתערב ישירות בבחירות בישראל, אך ציין כי יש לשמור על אחדות השורה בקרב הפלסטינים בישראל ועל הרשימה המשותפת ,"כי זה מחזק אותנו", כלשונו וכדי לקרב את השלום. 

טיבי פרש מהמשותפת כזכור לאחר שדרישותיו לייצוג ברשימה סורבו. בשבוע שעבר פרסמנו כאן כי גם הרשימה האיסלמית הודיעה על פרישה. ביום שישי בחרה תע"ל את חמשת המקומות הראשונים ברשימתה הנפרדת.