דוחות טאואר בחוץ: ירידה של 29% ברווח התפעולי ב-2018; מספקת צפי ל-Q1 באמצע טווח התחזיות

ברבעון הרביעי ההכנסות ירדו ב-6.7% לעומת הרבעון המקביל ל-334 מיליון דולר • לגבי הראשון הבא, טאואר צופה ירידה בהכנסות ל-310 מיליון דולר • הרווח הנקי ב-2018 הסתכם ב-136 מיליון דולר, הרווח המתואם למניה בהתאם לתחזיות השוק • המניה עולה בכ-5% בבורסה בתל אביב • אופנהיימר: "בהתחשב בסדרת אכזבות של העבר, אפשר להגדיר את הדוחות כטובים"

מפעל טאואר במגדל העמק
מפעל טאואר במגדל העמק

חברת השבבים טאואר -ג'אז, אותה מוביל המנכ"ל ראסל אלוואנגר, דיווחה היום על מכירות של 334 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018, ירידה של 6.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הנתון היה נמוך בכ-2 מיליון דולר מצפי האנליסטים המסקרים את החברה.

בשורה התפעולית הציגה טאואר רווח של 40 מיליון דולר, ירידה של 26% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 38 מיליון דולר, 37 סנט למניה, ירידה חדה לעומת רווח של 147 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, אז נהנתה החברה מהכנסות מיסים חד פעמיות של כ-95 מיליון דולר. הרווח למניה ברבעון האחרון היה נמוך ב-5 סנט מהצפי הממוצע של האנליסטים.

את שנת 2018 כולה סיימה טאואר עם ירידה של כ-7% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-1.3 מיליארד דולר. ברווח התפעולי נרשמה נסיגה של 29% לרמה של כ-155 מיליון דולר והרווח הנקי הצטמק בכ-54% ועמד על כ-136 מיליון דולר.

תזרים המזומנים החופשי (Free Cash Flow) הסתכם ב-143 מיליון דולר אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על כ-313 מיליון דולר ואילו השקעות במכונות וברכוש קבוע הסתכמו בכ-170 מיליון דולר.

תוצאות טאואר ברבעון הרביעי
 תוצאות טאואר ברבעון הרביעי

הגיעה לתחתית? המניה דווקא עלתה

לגבי הרבעון הנוכחי (הראשון בשנת 2019 ) מעריכים בטאואר שהחברה תציג הכנסות של כ-310 מיליון דולר (עם סטייה של 5% למעלה או למטה), לעומת צפי האנליסטים להכנסות של כ-313 מיליון דולר (ורווח של 33 סנט למניה). מניית טאואר הנסחרת בת"א ובניו יורק, הגיבה לדוחות בעלייה של כ-4%. בשנה האחרונה צנחה המניה בקרוב ל-50% בת"א ושוויה של החברה הצטמק לכ-6.3 מיליארד שקל.

המנכ"ל אלוואנגר ציין היום כי "אנו בטוחים כתמיד בנכונות וכדאיות המודל העסקי שלנו וביצירת ערך שהוא מביא עימו. לאחרונה זכינו בקבלת הזמנות לפרויקטים חדשים מלקוחותינו בכל אחד מתחומי הפעילות העיקריים שלנו, ובפרט בתחום data centers ששייך לתחום התשתיות, בטכנולוגית ה-5G, בתחום פורץ דרך מבחינת התייעלות ששייך ל-power management שלנו, ופיתוחים ייחודיים מסוגם בעולם של image sensors המיועדים לתחום הרפואי והתעשייתי. תחומים אלה הינם אסטרטגיים עבורנו ומהווים את מנועי הצמיחה שלנו לטווח הבינוני והארוך ושילוב של פעילויות בתחומים שהוזכרו, יחד עם ההון האנושי הגלובלי של החברה, והמבנה הפיננסי החזק שיצרנו לחברה יאפשרו הישגים משמעותיים בשנה הקרובה".

עידו שגיא, אנליסט בכיר לתחום השבבים בפסגות, אמר בשיחה עם "גלובס" כי "הדוחות לא היו טובים בסך הכל ואני ממש לא מתרגש מקפיצה של 4.5% או יותר במניה. התגובה הטובה בשוק אולי נובעת מכך שיש משקיעים המעריכים שהמניה הגיעה לתחתית, שכל המידע השלילי כבר בפנים ועכשיו זה זמן טוב לקנות".

אז מה צפוי בהמשך?

"בסך הכל שנת 2018 בתעשיית השבבים הייתה מאוד טובה ומנגד טאואר הציגה תוצאות חלשות. אנחנו מעריכים שב-2019 צפויה שנה קשה יותר בתעשייה, ולכן טאואר תתקשה להציג תוצאות טובות גם השנה. אם 2019 תהיה אכן שנה קשה בתעשייה אז שיעורי הרווחיות של טאואר, שהם לא גבוהים, צפויים לרדת עוד. השאלה היא אם במחצית השנייה של 2019 נראה שיפור. כרגע בכל אופן אני צופה שטאואר תתקשה מאוד גם השנה להציג תוצאות כספיות טובות יותר לעומת 2018". 

מנגד, באופנהיימר דווקא מצדיקים את התגובה החיובית בשוק שנרשמת כעת. "בהתחשב בסדרת אכזבות של העבר, אפשר להגדיר את הדוחות כטובים", אמר סרגיי ויסצ'ונק. "בנוסף, הארכת חוזה עם פנסוניק, שנחשב לאחד מגורמי סיכון עיקריים על פעילות טאואר בשנת 2019 והלאך, מהווה בהחלט בשורה טובה, ומקטינה משמעותית את רמת הסיכון בהשקעה. נראה כי מניית טאואר מהווה כעת הזדמנות יפה להשקעה, כאשר תמחור המניה (מכפיל רווח ו-FCF של פחות מ-10 ומכפיל EBITDA של 3.6) עדיין משקף חששות לירידה בפעילות החברה".