נתניהו הציע תפקיד שר ושריון ברשימת הליכוד למוטי יוגב בתמורה להכנסת עוצמה יהודית לרשימה

בתום פגישה בת יותר משעתיים בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ, פרסמו הליכוד והבית היהודי הודעה משותפת ובה פרטי הסיכום ביניהן על הקמת הרשימה המשותפת של הציונות הדתית לבחירות • נקבע כי בתמורה לכניסת עוצמה יהודית למקומות 5 ו-8 ברשימה המשותפת, נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג ״הבית היהודי - האיחוד הלאומי"

בנימין נתניהו / איור: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
בנימין נתניהו / איור: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

בתום פגישה בת יותר משעתיים בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ, פרסמו הליכוד והבית היהודי הודעה משותפת ובה פרטי הסיכום ביניהן על הקמת הרשימה המשותפת של הציונות הדתית לבחירות. בפגישה נקבע כי בתמורה לכניסת עוצמה יהודית למקומות 5 ו-8 ברשימה המשותפת, נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג ״הבית היהודי - האיחוד הלאומי״, כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת. נתניהו התחייב עוד למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושווים בממשלתו, כשעל הפרק תיק החינוך והשיכון. כן סוכם שהממשלה החדשה תקדם את החוק הנורבגי שיאפשר לשרים ולסגני השרים שימונו לפנות מקום בכנסת למועמדים הבאים ברשימה.

במהלך מערכת הבחירות, כך נאמר בהודעה, המפלגות לא יתקפו זו את זו אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין.

נתניהו סיכם את הפגישה באומרו כי ״הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי. אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד״. פרץ אמר בתגובה לביקורת החריפה בשמאל וגם בציונות הדתית על ההתחברות לעוצמה יהודית כי ״לא ניתן למטיפים משמאל להכתיר את עצמם כמנהיגי המדינה. בסוף התהליך כולם יראו שצדקנו. אקבל החלטה במהלך היום ואבקש את אישור מרכז המפלגה להסכם. הציונות הדתית תהיה שותפה בכירה בהנהגת המדינה ובממשלה הבאה״.

לנו נודע כי סוכם עוד להציע לאלי ישי, יו"ר יחד שפרש משס מקום בכיר ברשימה המשותפת, ישי עדיין לא הגיב לכך, אך נתניהו הבטיח כי ידבר עם פטרונו הרב מאזוז לקבלת ברכתו למהלך.

הסיכום בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי יובא הערב לאישור מרכז הבית היהודי. צפויה התנגדות לא מעטה בשל החשש מהזיהוי עם הימין הקיצוני ואובדן קולות מתונים. פרץ ואנשיו מבהירים כי מדובר בבלוק טכני לצורך איחוד קולות הימין, כלומר היפרדות מעוצמה יהודית יום לאחר הבחירות.