ניסנקורן הודיע כי בממשלה הבאה ירצה לבחון מחדש את מחיר למשתכן; כחלון: "יש עליו לחץ של הקבלנים"

כחלון בחר להגיב מיד, וטען, כי ניסנקורן נתון ללחצים מצד הקבלנים

אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף
אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

זה היה טבעי: מרגע שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן העדיף להצוטרף לרשימתו של בני גנץ, "חוסן לישראל" על פני מפלגת "כולנו" של משה כחלון, היה ברור שהשניים ששיתפו פעולה לא מעט במהלך הקדנציה האחרונה שלהם - הראשון כיו"ר הסתדרות והשני כשר אוצר - יצאו האחד כנגד השני. היה זה ניסנקורן שיצא ראשונה, כשהתבטא כי אם מבצע מחיר למשתכן לא יביא עימו הורדת מחירי דירות - הוא יחפש דרך חדשה. כחלון בחר להגיב מיד, וטען, כי ניסנקורן נתון ללחצים מצד הקבלנים.

"אני מתכוון לפיול להגדלת היצע (הדירות א"מ). את הדרך נבחן מחדש. אעשה את מה שיוריד את מחירי הדירות. אם מחיר למשתכן לא יביא תוצאה של הורדה, נמצא מהלך אלטרנטיבי", אמר ניסנקורן בראיון. והווסיף שהוא בעד השכרה, אבל אינו מתכוון להתעלם מאתוס הבעלות על דירה שקיים בישראל.

התגובה הגיעה מכחלון, בעת שסייר בשדרות, בטכס מסירת דירות לזוכים במחיר למשתכן, ביחד עם שרת השיכון, יפעת שאשא ביטון. "לצערי היום אנחנו שומעים קולות שרוצים להפסיק את המחיר למשתכן", אמר כחלון. "אבי ניסנקרון, שרואה את עצמו שר האוצר, כבר הודיע הבוקר שהוא הולך לחפש אלטרנטיבות לפרוייקט מחיר למשתכן. אני מבין למה הוא אמר את זה, כי יש עליו לחץ מהקבלנים.

"ומה האלטרנטיבות של ניסנקורן? האלטרנטיבה היא להמשיך לגור בשכירות, שהשוכרים בקרקעות ימכרו כאן דירה במליון מאתיים. זאת האלטרנטיבה! האלטרנטיבה היא שלא תהיה אפשרות לזוגות צעירים לקנות דירה, והכספים והמיליארדים יגיעו למקומות אחרים.

לכן אני מודיע מכאן: לא יפסק המחיר למשתכן, לא בשדרות, לא באופקים, לא ברעננה, לא בכפר סבא ולא בנתניה".