חוזה של 30 מיליון דולר: רפאל תייצר מערכות תקשורת לחיל האוויר ההודי

מדובר במערכות תקשורת חדישות מסוג BNet, שמוגדרות תוכנה והותאמו לדרישות המבצעיות של חיל האוויר ההודי • לפי רפאל, המערכות ישלמו יכולות רדיו מתקדמות במטוסים, תוך הארכה משמעותית של יכולת הפעילות שלהם - מבלי להיקלט באמצעות מערכות הגילוי והזיהוי של האויב

מטוס של חיל האוויר ההודי / צילום: Pawan Kumar, רויטרס
מטוס של חיל האוויר ההודי / צילום: Pawan Kumar, רויטרס

רפאל העבירה הזמנה ראשונה לחברת הבת החדשה שלה בהודו, לקראת יצור של מאות מערכות תקשורת מתקדמות שישמשו את חיל האוויר ההודי. מדובר בהזמנה בהיקף כספי של 30 מיליון דולר, וביצור המערכות יועסקו על פי הערכות מאות עובדים בעיר היידראבד שבדרום הודו. הייצור יעשה בחברת ARC בהתבסס על מידע שרפאל תעביר לתת היבשת מתוקף הסכם שעליו היא חתמה עם הרשויות בהודו בשנת 2017.

מדובר במערכות תקשורת חדישות מסוג BNet, שמוגדרות תוכנה והותאמו לדרישות המבצעיות של חיל האוויר ההודי. ברפאל אמרו היום (א') ל"גלובס" כי מערכות אלה ישלמו יכולות רדיו מתקדמות במטוסים ההודיים, תוך הארכה משמעותית של יכולת הפעילות שלהם - מבלי להיקלט באמצעות מערכות הגילוי והזיהוי של האויב.

בנוסף ליצור מערכות אלה, החוזה שעליו חתמה רפאל כולל גם את תחזוקת המערכות וליווי שיינתן לאנשי חיל האוויר ההודי מצד החברה. הזמנת היצור הראשונה של רפאל לחברת הבת שלה נעשתה במסגרת אירוע חגיגי שהתקיים בימים האחרונים בשולי התערוכה הביטחונית היוקרתית אירו אינדיה שהתקיימה בבנגלור. מנכ"ל החברה, האלוף (במיל') יואב הר אבן אמר כי הפעילות של חברת הבת ARC מבטאת את הקשרים המשמעותיים שבין רפאל לבין הודו - וזאת באמצעות חברות נוספות שפועלות בה.

רפאל פועלת בהודו מזה שני עשורים, ועד כה השקיעה בהעברת ידע ובהקמת תשתיות יצור בתת היבשת בהיקף כולל של כ-250 מיליון דולר וזאת במסגרת המדיניות שמובילה ממשלת הודו, להעביר אליה יצור של אמצעים שונים בעקבות עסקאות עם חברות זרות.

בתוך כך, רפאל עדיין ממתינה לקידום עסקת טילים גדולה עם הודו ובמסגרתה היא תספק לצבא טילים נגד טנקים מסוג "ספייק" שהיקפה כחצי מיליארד דולר. ביצוע העסקה מתעכב מזה תקופה ארוכה בעקבות מחלוקות פנימיות בין גופי הביטחון ההודיים.