הליש"ט מזנקת על רקע הדיווח כי תרזה מיי תמנע ברקזיט ללא הסכם

ראשת ממשלת בריטניה צפויה למנוע את יציאתה של בריטניה מהאיחוד ללא הסכם • בשוק המקומי השקל נחלש מול סל המטבעות • הראל: "האינפלציה השנה תתכתב עם הגבול התחתון של יעד; לא צופים העלאת ריבית במשק חודשים רבים" • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

תרזה מיי/ צילום:  Henry Nicholls רויטרס
תרזה מיי/ צילום: Henry Nicholls רויטרס

הליש"ט מזנקת על רקע הדיווח לפיו ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מתכננת תוכנית לעצירת ה'ברקזיט', ולמנוע את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. 

נראה כי המהלך מגיע על רקע חוסר היכולת של מיי לאשר בבית הנבחרים את הסכם ה'ברקזיט' שגיבשה, ועל רקע החשש ההולך וגובר בממלכה - ובאירופה - מפרישה חד-צדדית לא מתואמת בעלות השלכות הרסניות לכלכלה הבריטית. אתמול,  מנהיג האופוזיציה בבריטניה, ראש מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, הודיע לראשונה כי מפלגתו תתמוך בקיום משאל עם נוסף על הפרישה מהאיחוד האירופי.

הליש"ט  קופצת 1.2% ל-1.325 דולרים, האירו  עולה 0.2% ונסחר סביב 1.137 דולרים, הדולר אינדקס (DXY) משיל 0.2%.

בתוך כך, השקל נחלש מול סל המטבעות וזאת יום לאחר הודעת הריבית של בנק ישראל, שהותיר את הריבית ללא שינוי על 0.25%, בהתאם לתחזית המוקדמת של הכלכלנים בשוק. 

הדולר  עלה 0.5% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.624 שקלים, האירו  טיפס 0.5% מול השקל ושערו היצי נקבע על 4.118 שקלים.

מאז הודעת הריבית האחרונה השקל התחזק בכ-2% מול סל המטבעות. בנק ישראל התייחס להתחזקות השקל באמירה כי אם הייסוף יימשך הוא עלול לעכב את עליית האינפלציה לכיוון מרכז היעד. לדברי עופר קליין מהראל פיננסים, ההדגש שניתן בהודעה לנושא המט"ח ובמיוחד לביטוי 'מרכז היעד' במקום רק 'היעד' נותן להודעה צביון 'יוני'. "באופן כללי, למרות המדד הגבוה מהצפי החודש, ועל רקע התחזקות השקל - אנו צופים שהאינפלציה במהלך השנה תתכתב עם הגבול התחתון של יעד האינפלציה מלמטה (ללא השפעת העלאות מסים אפשרית), ומכאן שאנו לא צופים עליית ריבית חודשים רבים".