הליכוד פנה לוועדת הבחירות לפסילת בל"ד מריצה לכנסת

בין הנימוקים לפסילה בפניית הליכוד, מצעה של בל"ד שלטענת הליכוד שולל את קיומה של ישראל כמדינת היהודים וגם התבטאויות של ראשי בל"ד מהעבר עזמי בשארה וחנין זועבי

מטאנס שחאדה / צילום: דוברות בל"ד
מטאנס שחאדה / צילום: דוברות בל"ד

בעקבות פניית מרצ לפסילתה של "עוצמה יהודית" מהריצה לכנסת, פניה שתידון במליאת ועדת הבחירות בימים הקרובים, החליט הליכוד להגיש בקשה דומה נגד המפלגה הערבית בל"ד. בין הנימוקים לפסילה בפניית הליכוד, מצעה של בל"ד שלטענת הליכוד שולל את קיומה של ישראל כמדינת היהודים וגם התבטאויות של ראשי בל"ד מהעבר עזמי בשארה וחנין זועבי. כן מוזכר חבר הכנסת באסל ר'טאס שהורשע בנסיון להעביר טלפונים ניידים לאסיר בטחוני.

בל״ד הגיבה בהודעה ולפיה "בקשת מפלגת הכהנסטים החדשים ״הליכוד״ מועדת הבחירות המרכזית לפסול את בל״ד מהתמודדות לכנסת ה-21 הינה פועל יוצא למסע הצייד של ביבי נתניהו כוהן הכהנסטים החדש, המסית הסדרתי נגד האזרחים הערבים במדינה שמנסה בכל הכוח לשמור על שלטונו בטרם יוגש נגדו כתב אישום ויכנס לכלא. לפני מספר ימים אמר נתניהו שהמפלגות הערביות רוצות לחסל את מדינת ישראל, והסית נגד ציבור שלם. כפי שעשה בשנת 2015 ומאז מקהלת הגזענות וההסתה החלה. "

ד״ר מטאנס שחאדה ראש רשימת בל״ד אמר כי תנועתו היא מפלגה דמוקרטית שחרטה על דגלה את חזון מדינת כל אזרחיה, וכי הדגל הזה לא ירד.

גם אם תקבל ועדת החבירות המרכזית את פניית הליכוד ותפסול את בל"ד, צפוי בית המשפט העליון לבטל את הפסילה כפי שעשה בבחירות הקודמות. אז חברת הכנסת חנין זועבי הייתה המועמדת לפסילה, אך השופטים קבעו ברוב קולות כי אין די במעשיה ודבריה לפסול אותה מלרוץ לכנסת.