מינויים ראשונים של אורטל בלאומי פרטנרס: יובל זעירא ינהל ההשקעות, אהוד דקטר מיזוגים ורכישות

המנכ"ל החדש של זרוע בנקאות ההשקעות של בנק לאומי, אבי אורטל, מקדם שניים ממנהליה למנהלי פעילויות ליבה: זעירא מונה לסמנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי של לאומי פרטנרס, ודקטר יכהן כסמנכ"ל ומנהל תחום מיזוגים ורכישות בחברה • אורטל מונה לתפקיד המנכ"ל באחרונה, במקומו של ירון בלוך, שימשיך לכהן כיו"ר לאומי קארד תחת הבעלים החדשים, קרן ורבורג פינקוס

אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס / צילום: שלומי יוסף
אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל החדש של זרוע בנקאות ההשקעות של בנק לאומי, אבי אורטל, מתחיל לסדר מחדש את ההנהלה של החברה שבניהולו, ומקדם שניים ממנהליה הקיימים למנהלי פעילויות ליבה שלה: יובל זעירא, שיכהן כסמנכ"ל וכמנהל ההשקעות הראשי של לאומי פרטנרס, ואהוד דקטר, שיכהן כסמנכ"ל ומנהל תחום מיזוגים ורכישות בחברה.

אורטל מונה לתפקיד המנכ"ל באחרונה, במקומו של ירון בלוך, שעוזב את קבוצת לאומי  לטובת המשך כהונתו כיו"ר לאומי קארד תחת הבעלים החדשים שלה - קרן ורבורג פינקוס.

לאומי פרטנרס פועלת בתחום ההשקעות הריאליות במניות של חברות, בתחום החיתום - עם לאומי פרטנרס חתמים שבניהול גילעד שמעוני, בתחום המיזוגים והרכישות כולל ייזום עסקות מיזוג, ובתחום המחקר והערכות שווי והיתכנות כלכלית. נוסף על אלה, לאומי פרטנרס גם מנהלת את תיק ההשקעות הריאליות של קבוצת לאומי, שבשווי מיליארדי שקלים, הכוללים בין היתר החזקה בסופר פארם.

עד כה כיהן זעירא כמנהל תחום מיזוגים ורכישות בחברה, שמעתה ימלא דקטר, אשר כיהן עד עתה כמנהל עסקאות בכיר בצוות המיזוגים והרכישות של החברה. זעירא (43), בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהמכללה למנהל, הצטרף ללאומי פרטנרס בשנת 2015 לאחר ששימש קודם לכן כשותף מייסד בחברת "ערך מוחלט". דקטר (40), הוא בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת פרדיו שבארה"ב ותואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת בן גוריו. הוא הצטרף ללאומי פרטנרס בשנת 2012 לאחר תפקידים שמילא במחלקת הבנקאות להשקעות של פועלים שוקי הון (פש"ה) ובחברת אשרא.

לדברי אורטל, "המינויים עולים בקנה אחד עם תכניות ההתרחבות של החברה בתחומי ההשקעות, המיזוגים והרכישות". הוא הוסיף בהסתכלות לעתיד כי "בשנים האחרונות הרחיבה לאומי פרטנרס את היקף פעילותה באופן ניכר, תוך שהיא מניבה לקבוצת לאומי רווח גדול מדי שנה. כיום מחזיקה החברה בהון פנוי משמעותי של למעלה ממיליארד שקלים, ואנו מייעדים אותו להשקעות חדשות, לצד ההשקעות הטובות והמניבות שכבר נמצאות בפורטפוליו שלנו". בלאומי פרטנרס כ-35 עובדים, והעומד בראשה, כיו"ר החברה, הוא רונן אגסי, חבר הנהלת לאומי וראש החטיבה לשוקי הון.

אורטל, נבחר בדצמבר האחרון לתפקיד מנכ"ל לאומי פרטנרס, לאחר שכיהן מאז שנת 2011 כשותף בכיר בקרן ההשקעות הפרטית סקיי ובין היתר, ובין היתר שימש מטעמה כיו"ר החברה הציבורית שנפ ודירקטור במספר חברות נוספות. לפני כן הוא כיהן כמנהל העסקים ואחראי על הפעילות בארה"ב בקבוצת קמן אחזקות, וקודם לכן שימש כשותף בכיר במשרד עו"ד צלרמאיר, פילוסוף ושות', בו ניהל את תחומי המיזוגים ורכישות והפרייבט אקוויטי.