ברנמילר גייסה 8 מיליון שקל בהנפקת מניות; המניה צללה ב-30%

ברנמילר הציעה במכרז מחיר של כ-4.5 שקלים למניה - המחיר שסביבו נסחרת המניה אחרי הירידות אתמול • סך ההזמנות שהתקבלו במכרז, שחלקן נקבו במחיר גבוה ממחיר המינימום, היה נמוך מהיקף ההקצאה המקסימלי שנקבע טרם המכרז

אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר
אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר

גיוס הון של כ-8 מיליון שקל, שביצעה אתמול (ב') חברת ברנמילר אנרג'י , הנמצאת במצוקת מזומנים, גרר את מנייתה לצלילה של כ-30%, שמחקה את עיקר העליות שהציגה מתחילת השנה.

מתוצאות ההנפקה עולה כי ברנמילר הציעה במכרז מחיר של כ-4.5 שקלים למניה - המחיר שסביבו נסחרת המניה אחרי הירידות אתמול. מהעדכון שפרסמה ברנמילר עולה כי סך ההזמנות שהתקבלו במכרז, שחלקן נקבו במחיר גבוה ממחיר המינימום, היה נמוך מהיקף ההקצאה המקסימלי שנקבע טרם המכרז. 

כאמור, מהשפל שבה שהתה מניית החברה בתחילת 2019 ועד אתמול, מניית ברנמילר הציגה זינוק מרשים של כ-80%, שסייע לה להתאושש חלקית מצניחה דו-ספרתית חדה שהציגה מאז שהונפקה בבורסה באוגוסט 2017. אחרי הירידות אתמול (שמצטברות לכ-40% בחמישה ימים), העלייה מהשפל בתחילת השנה היא בשיעור של כ-25%, ובסך הכל מציגה ברנמילר צלילה של כ-70% מאז שהתחילה להיסחר. המניה משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-60 מיליון שקל.

ברנמילר פועלת כבר זמן לא קצר בניסיון לגייס מימון לפעילות, ובחודש שעבר מי ששמו עלה כמועמד לסיוע לחברה, הוא איש העסקים צביקה בארינבוים, שניהל מולה מגעים בראשות קבוצת משקיעים פוטנציאליים. ואולם, מאז הדיווח של ברנמילר אודות המגעים לפני כשבועיים, החברה לא עדכנה בנושא.

מניית ברנמילר
 מניית ברנמילר

מנסה לקבל הלוואה של 20 מיליון שקל

נוסף על מגעים אלה, ברנמילר דיווחה על אפשרות של גיוס הון שתבצע, כפי שהשלימה כעת, וכן היא פועלת כבר כמה חודשים בניסיון לקבלת הלוואה בהיקף של 20 מיליון שקל מקרן פרטית. 

עוד במסגרת צעדיה לגיוס מזומנים, בעל השליטה בחברה, היו"ר והמנכ"ל אבי ברנמילר, החליט להגדיל את התמיכה בה, עם העברת 1.8 מיליון שקל לחברה והכפלת היקף ההלוואה עבורה ב-2.5 מיליון שקל נוספים, במקביל לקיצוץ של מחצית תשלומי השכר לו ולילדיו לחודשים הקרובים.

ברנמילר, הפועלת בייזום, תכנון, הקמה והפעלת מתקנים לייצור חשמל, עדיין לא מייצרת הכנסות וצוברת הפסדים, ובסוף חודש ינואר עדכנה כי "יתרת המזומנים המצויה ברשות החברה אינה מספיקה להשלמת פרויקט רותם 1 ופרויקטים נוספים".

באוקטובר האחרון משכה ברנמילר סכום של כ-21 מיליון שקל, המהווה את עיקר כספי ההלוואה שקיבלה מבנק לאומי למימון השלמת הקמתו של פרויקט "רותם 1". פרויקט זה הוא המרכזי של החברה, ובמסגרתו היא מקדמת הקמת תחנת כוח באזור הדרום לייצור חשמל המתוכנן להימכר לחברת החשמל.

בחברה העריכו מוקדם יותר כי קבלת המימון המתוכנן מהקרן הפרטית יחד עם הלוואות הבעלים, יאפשרו לה לעמוד "באבני הדרך הנותרות של הסכם המימון עם לאומי", וכך תוכל החברה לשחרר סכום של עד כ-16 מיליון שקל שהופקד בפיקדונות כחלק מהסכם המימון מול הבנק. סכום זה, לפי החברה, מיועד "לשמש מקור עיקרי לפירעון ההלוואה שתתקבל מקרן ההשקעות הפרטית", שתסייע לה להשלים את פרויקט "רותם 1" ולתמוך במימון פעילותה השוטפת לשנה הקרובה.