מנכ"ל מטומי ליעם גלין התפטר; סמי תותח ימלא את מקומו

במקביל הודיעה החברה על פרישתו של עידו ברש מתפקיד מזכיר החברה והיועץ המשפטי שלה • מטומי מכרה בשנה האחרונה את רוב הפעילויות שלה ונותרה עם פעילות יחידה של החברה הבת מגרמניה Team Internet

מספר שבועות לאחר שמחזיקי איגרות החוב של חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי   אישרו את עקרונות הסדר החוב שהציעה להם החברה, מנכ"ל מטומי ליעם גלין הודיע על התפטרותו מהתפקיד. ההתפטרות נכנסה לתוקף מיידי, ובמקומו יכהן כעת כמנכ"ל זמני יו"ר החברה, סמי תותח מקרן ויולה, אחת מבעלות המניות במטומי.

במקביל הודיעה החברה על פרישתו של עידו ברש מתפקיד מזכיר החברה והיועץ המשפטי שלה, והחברה תקבל כעת שירותים משפטיים ממשרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל.

לפי הודעת החברה, מטומי נמצאת כיום בשלבים סופיים של ארגון מחדש של החוב שלה, ותתמקד לאחר מכן בפעילות החברה הבת הגרמנית שלה. לפיכך הוחלט לצמצם את ההנהלה כדי להתאים למבנה ולכיוון החדש של מטומי.

גלין כיהן כמנכ"ל במשך כשנה. לדבריו, "זאת הייתה זכות לעבוד עם האנשים המוכשרים של מטומי. אני גאה ביכולת לקבל החלטות קשות כשהיה צורך לצמצם את עסקי החברה ולהציב אותה בדרך העתידית שלה. עזיבתי, במטרה לבחון הזדמנויות יזמיות חדשות, היא רק טבעית בשלב חייה הנוכחי של מטומי".

תותח מסר כי "מטומי מתמקדת רק בפעילות המוניטיזציה של דומיינים ולכן היא פועלת לצמצם את המבנה הארגוני שלה. ליעם היה שותף מרכזי בהנהלה בתקופה הקשה ואני רוצה להביע את תודתי לתרומתו הרבה".

מטומי מכרה בשנה האחרונה את רוב הפעילויות שלה ונותרה עם פעילות יחידה של החברה הבת מגרמניה, Team Internet. בנובמבר האחרון הייתה מטומי אמורה לשלם 18 מיליון דולר עבור ה-10% האחרונים ממניות החברה הבת שלא היו ברשותה, אך לא העבירה את הסכום ונכנסה למו"מ עם מייסדי החברה, כשבמקביל דנה עם מחזיקי האג"ח שלה על הסדר חוב (החברה גייסה 103 מיליון שקל בת"א בתחילת 2018). בינואר אושרו עקרונות הסדר החוב שעקרונותיו כללו גיוס כסף מבעלי המניות הקיימים, שינוי בקובנטטים והארכת המח"מ.

מטומי נסחרת בלונדון ובת"א בשווי 31 מיליון שקל אחרי ירידה של 97% במחיר המניה מאז ההנפקה בלונדון ב-2014.