לאחר העלאת ההמלצה בנובמבר: מורגן סטנלי הוריד המלצה למניית טבע

בבנק ההשקעות הורידו את ההמלצה למניה למשקל שוק במחיר יעד של 17 דולרים למניה - 10 דולרים מתחת להמלצה הקודמת • במקביל, במורגן סטנלי העלו המלצה למיילן

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

בנק ההשקעות מורגן סטנלי הוריד את ההמלצה למניית טבע  בדרגה אחת מ'משקל יתר' ל'משקל שוק' במחיר יעד של 17 דולרים למניה. 

"טבע צפויה לספק אפסייד ברבעונים הבאים על רקע קיצוץ בעלויות וצפי שמרני לקופקסוןעם זאת, אנו מאמינים כי השוק מגלם את השיקולים הללו במחיר המניה, ולהערכתנו טבע צריכה להציג צמיחה של יותר משנה על מנת להציג שיפור בביצועים", כתבו כלכלני מורגן סנטלי.

נזכיר כי רק בנובמבר האחרון מורגן סטנלי העלה המלצה לטבע ל'משקל יתר' ואת מחיר היעד ל-27 דולרים. מחיר היעד שנקבע בהמלצה כעת, נמוך ב-10 דולרים לעומת ההמלצה הקודמת. במורגן סטנלי כתבו בזמנו כי רווחיה של טבע יעלו על התחזיות של השוק בשל חיתוך בהוצאות - מה שלא קרה בפועל.

בבנק HSBC העניקו המלצת מכירה למניית טבע ביום שלישי האחרון, וקבעו מחיר יעד של 12 דולרים בלבד.

מחיר מנייתה של טבע בנעילה בוול סטריט נקבע אמש ברמה של 16.73 דולרים, בסמוך למחיר היעד שנקבע כעת. אתמול דווח כי חברת פורדו (Purdue), היצרנית המובילה בארה"ב החולשת על 60% מנתח שוק התרופות האופיואידיות בארה"ב, בוחנת הגשת בקשה לפשיטת רגל (צ'פטר 11) כדי לחמוק מ-2,000 תביעות שהוגשו נגד יצרני תרופות אופיואידיות. הדיווח העיב על הסקטור אמש במסחר, ובנוגע לטבע, החברה חשופה לתביעות בסכום שמוערך בין 300 מיליון דולר ועד 3 מיליארד דולר.

במקביל, במורגן סטנלי העלו המלצה למניית מיילן הדואלית ל'משקל יתר' במחיר יעד של 35 דולרים למניה. מחיר מניית מיילן בנעילה אמש נקבע על 27.39 דולרים למניה.