לאחר 6 שנים בתפקיד: דרור נגל מתקרב לסיום כהונתו כמנכ"ל אזורים

חברת הנדל"ן הודיעה כי "בימים האחרונים התקיימו מגעים בין המנכ"ל לדירקטוריון החברה בקשר לסיום כהונתו. נכון למועד זה, טרם הסתיימו המגעים וטרם התקבלה החלטה בדבר סיום כהונה" • עלות העסקתו של נגל, שהגיע לאזורים לאחר שכיהן כמנהל ההשקעות הראשי של הפניקס, הסתכמה בשנה שעברה בכ-4.3 מיליון שקל

דרור נגל, מנכ"ל אזורים / צילום: איל יצהר
דרור נגל, מנכ"ל אזורים / צילום: איל יצהר

כשש שנים לאחר שמונה למנכ"ל חברת אזורים, עומד דרור נגל לפרוש מהתפקיד. החברה מסרה הבוקר (א') כי "במהלך הימים האחרונים התקיימו מגעים בין מנכ"ל החברה לבין דירקטוריון החברה בקשר לסיום כהונתו כמנכ"ל. נכון למועד זה, טרם הסתיימו המגעים וטרם התקבלה החלטה בדבר סיום כהונה...".

עלות העסקתו של נגל, אשר הגיע לאזורים לאחר שכיהן כמנהל ההשקעות הראשי של הפניקס, עמדה אשתקד על כ-4.3 מיליון שקל (שכר בסיס של כ-1.8 מיליון שקל ומענקים בגובה של כ-2.5 מיליון שקל).

מניית אזורים הגיבה לדיווח מהבוקר בעלייה של 2.5%. בשש שנות כהונתו של נגל רשמה המניה עלייה של יותר מ-30% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-820 מיליון שקל.

בתוך כך, לפני כשבועיים הודיעה אזורים, הנמצאת בשליטת היו"ר הרשי פרידמן (המחזיק 64.5% מההון), כי היא דוחה את אסיפת בעלי המניות שנועדה להתכנס היום (10 במארס) על מנת לאשר את הארכת תנאי העסקתו של פרידמן בתנאים דומים לאלה מהם הוא נהנה היום - עלות העסקתו של פרידמן עומדת על 160 אלף שקל בחודש, נוסף לבונוס שנתי של עד 1 מיליון שקל, על בסיס תוצאות החברה, וכן החזר הוצאות. עלות העסקת פרידמן, בהיקף משרה של 75%, עמדה ב-2017 על 2.9 מיליון שקל, אז הוא נהנה ממלוא המענק (1 מיליון שקל) ומשכר בעלות של 1.9 מיליון שקל.

מלבד שכרו של פרידמן היו אמורים בעלי המניות לאשר גם שידרוג של כ-80% בתמורה החודשית שיקבל חתנו של פרידמן, ג'ק (ינקי) קליין, לסכום של 15 אלף דולר (במקום 8,400 דולר היום) עבור שירותי שיווק, וייעוץ שהוא מעניק לאזורים בקשר עם פרויקט יונקרס שלה בניו יורק. קליין מעניק את שירותיו לאזורים בהיקף משרה של 75% וביתר זמנו מועסק על-ידי פרידמן בתפקידי ניהול ושיווק בחברות אחרות.

באזורים נימקו את הדחייה בכינוס האסיפה בכך שבחברה רוצים למצות את "ההידברות בין החברה לבין גופים המייעצים לבעלי מניות מן הציבור".

למרות שהפעילות בארה"ב התרחבה בשנים האחרונות, עיקר פעילותה של אזורים מתרכז בתחום הייזום למגורים בישראל. את תשעת החודשים הראשונים של 2018 סיימה החברה עם עלייה מזערית בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-576 מיליון שקל. הרווח הגולמי שלה גדל בתקופה זו ב-3.6% והגיע לכ-143 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה שיפור של 28% ברווח הנקי לכ-64 מיליון שקל.

קובי ישעיהו