מחאת האפודים הזוהרים: חנויות נבזזו, למעלה מ-80 עצורים

ההפגנות כנגד העלאת מחירי הדלק ועל המדיניות הכלכלית של עמנואל מקרון חזרו: שריפות ברחובות, מכוניות שהוצתו ומסעדה וחנות בגדי גברים הושחתו ונבזזו

מחאת האפודים הזוהרים בצרפת / צילום: REUTERS/Christian Hartmann
מחאת האפודים הזוהרים בצרפת / צילום: REUTERS/Christian Hartmann

מחאת האפודים הזוהרים שפרצה בצרפת לפני ארבעה חודשים מתקיימת גם השבת: המפגינים חזרו לרחובות פריז, והחלו לבזוז חנויות ולהשליך אבנים לעבר השוטרים, בעוד כוחות המשטרה יורים לעברם בתותחי מים וכדורי גומי, ועושים שימוש בגז מדמיע. 

ההפגנות כנגד העלאת מחירי הדלק ועל המדיניות הכלכלית של נשיא צרפת עמנואל מקרון התאפיינו לאורך החודשים האחרונים בשורה של עימותים אלימים, כאשר המוחים חוסמים כבישים בכל המדינה בעודם עוטים אפודים זוהרים. היום התמעט מספרם של המפגינים, שבשיא הגיע ל-84 אלף איש.

המחאה התחילה כנגד העלאת מחירי הדלק, אולם התפשטה לביקורת כללית על המדיניות הכלכלית בת 18 החודשים של נשיא צרפת עמנואל מקרון.

בשבועות האחרונים נדמה כי המחאה מתחילה לשכוך והרוחות נרגעו, אולם היום חזרו המוחים בשיא המרץ וחזרו לרמות האלימות שאפיינו את המחאה בראשיתה. Fouquet's - מסעדה פופולרית אשר לרוב פוקדים אותה סלבס ופוליטיקאים - הושחתה, כמו גם חנות בגדי הגברים בוס. שריפות הוצתו ברחובות, כאשר לפחות מכונית אחת הועלתה באש.

שר הפנים הצרפתי כריסטופר קסטנר אמר כי יותר מ-1,400 שוטרים גויסו לשמור על הרחובות, וכי המשטרה עצרה למעלה מ-80 מפגינים אחר הצהריים.