ראלי הנעילה בוול סטריט: מדד נאסד"ק זינק ב-1.4%

מיקרון זינקה לאחר העלאת מחיר יעד • ביוג'ן התרסקה בצל כישלון בניסוי באלצהיימר • ליוויס' זינקה ביותר מ-30% ביומה המסחר הראשון לציבור • האיחוד האירופי פרסם הצעה מותנית לדחיית הברקזיט

בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar
בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:05

המסחר בארה"ב ננעל היום עם עליות חדות. כך, נאסד"ק זינק ב-1.42%, S&P 500 עלה ב-1.1% ודאו ג'ונס הוסיף 0.84%. 

מדד דאו ג'ונס סיים את המסחר עם העלייה היומית הגדולה ביותר בחודש האחרון, בהובלת מניית אפל , שהוסיפה 3.7%.

מניית מיקרון טכנולוג'י  עלתה ב-9.6% וליוויס' סיימה את יום המסחר הראשון שלה בזינוק של 32.5%. מניית ביוג'ן  התרסקה ב-29%.

19:45

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות נאות, כאשר המדדים המובילים נסחרים בעליות של סביב ה-1%. 

מניית ביוג'ן מתרסקת לאחר הכישלון בניסוי שלב 3 בתרופה לטיפול באלצהיימר, מניית ליוויס' מזנקת ביותר מ-30% ביומה הראשון בוול סטריט, אפל עולה על רקע העלאת מחיר יחד ומעפילה שוב לשווי הגבוה של חברה בארה"ב, ומניית מיקרון מזנקת לאחר העלאת מחיר יעד למניה.

באירופה, האיחוד האירופי פרסם הצעה בתום מפגש פסגה ולפיה הברקזיט יידחה עד ה-22 במאי, בתנאי שראשת ממשלת בריטניה תעביר את התכנית לפרידה מהאיחוד בבית הנבחרים.

18:40

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות שהתחזקו בשעה האחרונה. מדד הנאסד"ק מטפס 0.9%, מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.55%.

חברת הקנאביס תראפיקס ביוסיינס  הדואלית מינתה את שגריר ישראל באו"ם לשעבר, רון פרושאור, לתפקיד יועץ.

מניית ליוייס' מזנקת בוול סטריט ביותר מ-30% ביומה הראשון במסחר. החברה הנפיקה מניות בהנפקה ראשונית לציבור, וגייסה יותר מ-620 מיליון דולר.

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר הדאקס איבד 0.5%, הפוטסי עלה ב-0.9% והקאק הצרפתי השיל 0.07%.

17:30

המסחר בבורסות וול סטריט עבר לעליות. דאו ג'ונס ו-S&P 500 מטפסים בכ-0.7% ונאסד"ק מוסיף כ-0.9%.

מניית אפל  מזנקת כעת בכ-3.4% ומעפילה חזרה לחברה בעלת השווי שוק הגבוה בארה"ב, מעל מיקרוסופט . מניית מיקרון טכנולוג'י  מזנקת ב-9%. 

15:30

בורסות וול סטריט נפתחו בירידות שערים קלות, המדדים המובילים יורדים עד 0.13% בהובלת S&P 500 .

מניית ביוג'ן  מתרסקת 27% בשעה זו לאחר שצנחה יותר מ-30% במסחר המקדים על רקע ניסוי שנכשל.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים כעת בעד 0.3%, וזאת לאחר הודעת הריבית של הפד אמש, שהסיר מהשולחן העלאת ריבית השנה, וצופה העלאה אחת בשנת 2020.

מדד הייצור של פילדלפיה הצביע בחודש מארס על 13.7 נקודות - הרבה מעל לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים בשוק לקריאה של 4.6 נקודות.

האירו יורד ב-0.25% ל-1.138 דולרים, הדולר אינדקס (DXY) עולה 0.3% ל-96.2 נק', הליש"ט יורדת 0.5% לאחר שהבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי. 

ג'י.פי מורגן העלה את מחיר היעד למניית מיקרון ל-64 דולרים ממחיר של 55 דולרים למניה.

לייבפרסון הישראלית זוכה להעלאת מחיר היעד מצד בנצ'מארק ל-34 דולרים למניה, לעומת מחיר של 30 דולרים למניה.

סיטיגרופ הורידה המלצה למניית מיקרון ל'מכירה' לעומת המלצה קודמת שהיתה 'ניטרלית'.

בית ההשקעות נידהם העלה המלצה למניית אפל ל'קנייה חזקה' לעומת המלצת 'קנייה' במחיר יעד של 225 דולרים למניה, לעומת מחיר של 180 דולרים למניה בהמלצה הקודמת. 

11:30

מגמה מעורבת באירופה: בורסות לונדון , פריז  ומילאנו  רושמות עליות של עד 0.4%, בורסת גרמניה  יורדת 0.3%. מניות הבנקים רושמות ירידות לאחר שהבנק המרכזי בארה"ב הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי, ברמה של 2.5%-2.25%, ואותת לשוק כי הפד לא יעלה ריבית ב-2019. 

מניית דויטשה בנק  יורדת בלמעלה מ-3.3%, מניית  קומרצבנק  יורדת בשיעור דומה.

עם זאת, המשקיעים מצפים לשיחות שיתקיימו בשבוע הבא בין ארה"ב לסין. מניות Antofagasta, ריו טינטו  ואנגלו אמריקן  מזנקות בלמעלה 2.5%.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר מדד שנחאי נסגר בעליות של 0.3%, מדד הונג קונג ירד ב-0.8%. 

07:45

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בעליות. זאת, בעקבות נעילה מעורבת אמש בבורסות ארה"ב, ולאחר החלטת הריבית של הפד.

הבנק המרכזי בארה"ב הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי, ברמה של 2.5%-2.25%, ואותת לשוק כי הפד לא יעלה ריבית ב-2019. בתוך כך, הפד צופה העלאת ריבית אחת בלבד בשנה הבאה, 2020.

רק לפני שלושה חודשים הפד צפה שתי העלאות ב-2019, ובספטמבר האחרון צפה 3 העלאות ריבית בשנה הבאה, ועכשיו כאמור, הפד ממשיך בהתקפלות מהטון ה"ניצי" שהחזיק.

מניות הבנקים ירדו לאחר הודעת הריבית של יו"ר הפד ג'רום פאואל, ביניהן גולדמן סאקס גרופ שאיבדה 3%, בנק אוף אמריקה וג'י.פי מורגן צ'ייס ירדו 2%.

מדד שנחאי  עולה ב-0.8%, הקוספי  איבד מהעליות המוקדמות אבל עדיין נמצא בטריטוריה חיובית. מגמה חיובית בבורסת הונג קונג . בורסת יפן בחופשה היום לרגל חג.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי שלחה אתמול מכתב לאיחוד האירופי שבו ביקשה לדחות את מועד הברקזיט ל-30 ביוני. מועד הברקזיט עומד כיום על 11 בבוקר ב-29 במארס. 

כל 27 חברי האיחוד יצטרכו לאשר את דחיית המועד. מיי צפויה להגיע היום לבריסל כדי לקיים פגישות עם חברי האיחוד. נציג המו"מ מטעם האיחוד, מייקל בארנייר, אמר בעבר כי הגוש לא יעניק דחייה ללא "תוכנית מוחשית", שתסביר מה הבריטים מתכוונים לעשות בזמן הנוסף.

כזכור, ביום חמישי שעבר הצביע הפרלמנט הבריטי בעד הצעה ממשלתית לדחות את הפרישה מהאיחוד האירופי , לאחר שיום קודם לכן הצביעו נגד יציאה מהאיחוד ללא הסכם ולאחר ש דחו את ההסכם שהציעה מיי .