חברת החזקות הטכנולוגיה פורמולה נערכת לגיוס של עד 300 מיליון שקל

החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של כ-645 מיליון דולר לאחר עלייה של 27% במחיר המניה בשנה האחרונה • בחברת הדירוג מעלות מציינים את המעמד התחרותי גבוה של החברה הבת מטריקס, ואת מגמת צמיחה בסאפיינס ובמג'יק

חברת החזקות הטכנולוגיה פורמולה  מערכות נערכת לגיוס של עד 300 מיליון שקל. החברה פרסמה תשקיף לגיוס של מניות, אג"ח ו/או אג"ח להמרה, וקיבלה דירוג של ilAA מינוס מחברת הדירוג S&P מעלות.

פורמולה, בניהולו של גיא ברנשטיין, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של כ-645 מיליון דולר לאחר עלייה של 27% במחיר המניה בשנה האחרונה.

החברה מחזיקה ב-48.9% ממניות חברת שירותי המחשוב מטריקס, 45.2% מחברת מג'יק  המספקת פתרונות לפיתוח ואינטגרציה, ו-48.1% מחברת סאפיינס  שמספקת פתרונות תוכנה לחברות ביטוח. שווי ההחזקות של מטריקס בשלוש החברות הללו עומד על כ-3.3 מיליארד שקל. במקביל יש לה החזקות בשלוש חברות פרטיות - מיכפל, TSG ו-InSync. בעלת השליטה בפורמולה היא חברת אסקו מפולין, שמחזיקה 25.4% ממניות החברה.

בסוף 2018 היו לפורמולה בקופה 31.4 מיליון דולר במזומנים והשקעות, לעומת חוב של 115 מיליון דולר. החוב כולל שתי סדרות אג"ח, הנושאות ריבית של כ-2.8%, והלוואה ממוסד פיננסי, שמובטחת במניות. בתשקיף שהגישה פורמולה היא מציינת שתשתמש בכספי הגיוס לצרכים עסקיים כלליים, כולל מחזור חוב קיים והשקעות בחברות הבנות או בחברות חדשות, וכן לחלוקת דיבידנדים במידה שמתיר החוק בישראל.

בחברת הדירוג מעלות ציינו בדירוג שפרסמו לאחרונה כי השיקולים העיקריים לדירוג כוללים מעמד תחרותי גבוה של החברה הבת מטריקס, מגמת צמיחה בסאפיינס ובמג'יק, מגוון רחב של מוצרים ושירותים ובסיס לקוחות מגוון המאופיין בפיזור ענפי.

מנגד, מציינים במעלות, היקף ההכנסות וה-EBITDA קטנים בהשוואה למתחרים בשווקים גלובליים, הקניין הרוחני הוא בהיקף נמוך יחסית, ויש לחברה יכולת מוגבלת בלבד בתחום המחקר והפיתוח. כלכלני מעלות מציינים, שרמת המינוף של פורמולה יציבה, שיש לה תלות בדיבידנדים מהחברות הבנות לצורך שירות החוב והנזילות שלה מוגדרת "הולמת".

תחזית הדירוג יציבה, והיא משקפת את הערכת מעלות שמטריקס תשמור על מעמדה המוביל בשוק ה-IT, ושביצועי החברות סאפיינס, מג'יק, TSG ומיכפל יישארו יציבים לכל הפחות. הערכה נוספת היא שיחס החוב ל-EBITDA לא יעלה על 3. במעלות מעריכים שפורמולה תחלק דיבידנדים של 5-10 מיליון דולר בשנה, ותקבל מהחברות הבנות דיבידנדים של כ-20 מיליון דולר בשנה.