טאואר ופנסוניק מאריכות את שיתוף הפעולה ב-3 שנים נוספות

מהודעת טאואר עולה כי כמות המוצרים אותם תייצר פנסוניק במתקני החברה צפויה להישאר ברמה זהה, עם מבנה תמחור חדש שיביא לירידה במכירות של כ-20 מיליון דולר ברבעון • מניית טאואר הגיבה לדיווח בעלייה חדה

ראסל אלוואנגר / צילום: אייל יצהר
ראסל אלוואנגר / צילום: אייל יצהר

מניית יצרנית השבבים טאואר-ג'אז  קפצה היום (ג') ביותר מ-3% בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה ממגדל העמק דיווחה בבוקר כי חתמה על הארכת הסכם השותפות עם ענקית האלקטרוניקה היפנית פנסוניק בשלוש שנים נוספות, עד 2022.

כחלק מההסכם, פנסוניק תמשיך לרכוש מוצרים עבור עסקי המוליכים למחצה שלה משלושת מתקני הייצור של TPSCo (המיזם המשותף של שתי החברות) ביפן. את המיזם המשותף עם פנסוניק לייצור שבבים ביפן, בו מחזיקה טאואר 51%, הקימו שתי החברות במהלך 2014.

מהודעת טאואר עולה כי כמות המוצרים אותם תייצר פנסוניק במתקני החברה צפויה להישאר ברמה זהה, עם מבנה תמחור חדש שיביא לירידה במכירות של כ-20 מיליון דולר ברבעון.

עם זאת, החברות צופות כי ההשפעה, הן על ההכנסות והן על שיעורי הרווחיות של המיזם המשותף, תנוטרל. זאת, עקב יישום צעדי חסכון והתייעלות במפעלים, לצד גידול במכירות לצד שלישי הכוללות עלייה משמעותית במכירות טכנולוגיית ה-300 מ"מ המתקדמת המתאפיינת ברווחיות גבוהה.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז, ציין היום כי "השותפות ב-TPSCo מחברת שתי חברות מובילות - פנסוניק כיצרנית מובילה של מערכות אנלוגיות וטאואר-ג'אז כיצרנית מובילה בטכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות - וזאת לשם יצירת חברה שתמשיך לצמוח ולתת מענה לצרכי תעשיית הסמיקונדוקטור האנלוגית כפי שאף חברה אחרת אינה מסוג לתת. במהלך חמש השנים האחרונות המשכנו לצמוח, הן ביכולות הטכנולוגיות והן בהיבט העסקי, יחד עם פנסוניק כשותפים".

מניית טאואר, כאמור, הגיבה לדיווח בעלייה חדה. בשנה האחרונה, עם זאת, רשמה המניה (נסחרת בתל אביב ובניו יורק) ירידה של קרוב ל-40% ושוויה של החברה הצטמק לכ-6.4 מיליארד שקל.

את הרבעון הרביעי של 2018 סיימה טאואר עם מכירות של 334 מיליון דולר, ירידה של 6.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הנתון היה נמוך בכ-2 מיליון דולר מצפי האנליסטים המסקרים את החברה. בשורה התפעולית הציגה טאואר רווח של 40 מיליון דולר, ירידה של 26% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 38 מיליון דולר, 37 סנט למניה, ירידה חדה לעומת רווח של 147 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, אז נהנתה החברה מהכנסות מיסים חד פעמיות של כ-95 מיליון דולר. הרווח למניה ברבעון האחרון היה נמוך ב-5 סנט מהצפי הממוצע של האנליסטים.

את שנת 2018 כולה סיימה טאואר עם ירידה של כ-7% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-1.3 מיליארד דולר. ברווח התפעולי נרשמה נסיגה של 29% לרמה של כ-155 מיליון דולר והרווח הנקי הצטמק בכ-54% ועמד על כ-136 מיליון דולר.

לגבי הרבעון הנוכחי (הראשון בשנת 2019) העריכו בטאואר שהחברה תציג הכנסות של כ-310 מיליון דולר (עם סטייה של 5% למעלה או למטה).