סיעתא הישראלית הודיעה על גיוס סבב סיד של 6.5 מיליון דולר

זאת בהובלת RDC, חברה בבעלות משותפת של אלרון ורפאל המתמחה בהשקעות הון סיכון לשלבים מוקדמים • סיעתא לאבס מפתחת תוכנה לניתוח סיכוני סייבר לעסקים קטנים ובינוניים בתחום הביטוח, תחום שלפי סיעתא גדל בכ-30% מדי שנה, והפרמיות העולמיות בו כבר מגיעות לכ-5 מיליארד דולר

מתקפות הסייבר הולכות ומתעצמות/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
מתקפות הסייבר הולכות ומתעצמות/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

Labs (סיעתא לאבס), חברה ישראלית המפתחת תוכנה לניתוח סיכוני סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה היום (ג') על גיוס סבב סיד של 6.5 מיליון דולר בהובלת RDC, חברה בבעלות משותפת של אלרון ורפאל המתמחה בהשקעות הון סיכון לשלבים מוקדמים. בנוסף השתתפו בסבב משקיעים שביקשו להשאר בעילום שם.

סיעתא הוקמה על ידי אסף ליפשיץ, עידן גולומב ואבישי מאיה, שלושתם בוגרי תלפיות, בשנת 2016. מאז הקמתה ועד היום, החברה פעלה מתחת לרדאר. כיום, החברה מעסיקה עשרה עובדים במשרדיה בתל אביב, ומתכננת לפתוח משרד נוסף בארצות הברית בעקבות הגיוס, וכן לגייס עובדים לשני המיקומים בשנה הקרובה.

ענף ביטוח הסייבר מציע לבטח ולשפות את המבוטחים במקרה של פריצת סייבר לרשתות המחשבים שלהם. מדובר בענף חדש יחסית בתחום הביטוח אשר צומח במהירות, ולפי סיעתא, גדל בכ-30% מדי שנה, והפרמיות העולמיות בו כבר מגיעות לכ-5 מיליארד דולר מדי שנה. סיעתא מפתחת פתרון שנועד לשפר את יכולותיהם של חברות להבין את הסיכונים שהן חשופות להן, ואת יכולתם של סוכני ביטוח להעריך את הסיכונים של החברות המבוטחות על ידן.

החברה עושה זאת באמצעות ניתוח מגוון מקורות מידע, המבוסס על פריצות שהתרחשו בעבר, ועל תביעות עבר של ביטוח, ומחפשת את הגורמים לאותן הפרצות. אלה מנותחים על ידי אלגוריתמים שפיתחה החברה, ועל בסיסו היא מספקת תובנות והצעות לפעולה, כדי להימנע ממתקפות דומות. סיעתא מתגאה בהיותה החברה היחידה המציעה פתרון מסוג זה המיועד לעסקים קטנים ובינוניים.

השוני בין ביטוח סייבר לחברות קטנות ובין ביטוח מסוג זה לחברות גדולות, הוא בעיקר בתקציב שחברות הביטוח יכולות להשקיע בניתוח הסיכון וקביעת הפרמיה. ככל שהחברה גדולה יותר, היא משלמת יותר וניתן לבדוק אותה יותר לעומק. עבור החברות הקטנות, לא שווה לחברות הביטוח להשקיע בתהליך הערכת הסיכון סכומים גדולים משום שהלקוח עצמו הוא קטן.

בנוסף, איומי הסייבר עצמם הם שונים לעתים בין חברות גדולות וקטנות. בחברות גדולות יותר סביר שיהיו איומים חמורים יותר, שפותחו במיוחד כדי לפרוץ לאותו הגוף. בחברות קטנות יותר, המתקפות הן יותר פשוטות ולא מכוונות ליעד מסוים, אך גם החברות עצמן הן בעלות כלים פשוטים יותר להתגוננות.

לצד הגיוס, החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת הביטוח הגדולה בעולם - AXA. החברה מעסיקה 171 אלף עובדים ברחבי העולם, ולה 105 מיליון לקוחות ב-65 מדינות. ב-2018, הכנסותיה העולמיות הגיעו ל-103 מיליארד אירו, ורווחיה הגיעו ל-6.2 מיליארד אירו. נכון לסוף 2018 החברה ניהלה נכסים בשווי 1.4 טריליון אירו. החברה לא חושפת את המודל העסקי מאחורי שיתוף הפעולה או את היקפו.

זוהר רוזנברג, סמנכ"ל השקעות סייבר באלרון וחבר דירקטוריון ב-RDC אמר בעקבות ההשקעה: "כרגע, חברות ביטוח מכסות פוליסות סייבר עם שקיפות נמוכה מאוד לגבי הסיכון. סיעתא משנה מציאות זו בכך שהיא משפרת את הסטנדרט של אבטחת סייבר לעסקים ולחברות הביטוח גם יחד, ומספקת לשני הצדדים הבנה הרבה יותר מעמיקה של מצבם מבחינת אבטחת סייבר. זה מאפשר הן למבטחים והן למבוטחים להקטין סיכון במידה משמעותית. בתור משקיע המתמקד באבטחת סייבר, סיעתא הציגה את הפתרון המוצלח ביותר שראינו לתעשיית ביטוח הסייבר הצומחת".

תעודת זהות:

שנת הקמת החברה: 2016

מייסדים: אסף ליפשיץ - מנכ"ל, אבישי מאיה - CTO , עידן גולומב - סמנכ"ל מוצר

עובדים: עשרה עובדים, כולם במשרדי החברה בתל אביב

גיוסי הון: 6.5 מיליון דולר

המשקיעות הבולטות בחברה: RDC , חברה בבעלות משותפת של אלרון ורפאל