צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה; יורטה רקטה שנורתה לאשקלון

חיל האוויר תקף מתחמים צבאיים ואתר לייצור אמל"ח בחאן יונס וברפיח בתגובה לרקטה ששוגרה מעזה ונפלה בשטח פתוח ליד אשכול. מוקדם יותר נורתה רקטה נוספת לאזור אשקלון ויורטה. הפלגים התנערו מהירי וטענו שמדובר בפעולה עצמאית

חיל האוויר תוקף מטרות בעזה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem
חיל האוויר תוקף מטרות בעזה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem

חיל האוויר תקף הלילה (ד') מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה, במתחם צבאי של ארגון חמאס ברפיח - כך נמסר מדובר צה"ל. כעבור זמן מה שוגרה רקטה לעבר אשקלון ואזעקת צבע אדום נשמעה באזור התעשייה באשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי הרקטה יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל.

גם אמש תקף חיל האוויר כמה יעדים ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו - מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בחאן יונס. אחרי התקיפה, שוגרה רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל שיורטה באזור המועצה האזורית חוף אשקלון.

דובר צה"ל מסר כי התקיפות הלילה ואמש בוצעו בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל וכן הפרחת בלוני הנפץ והצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל מוקדם יותר. הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה טענו כי הם לא אחראים לרקטה, שנורתה שלא בידיעתם, אלא שמדובר בפעולה עצמאית. גורמים בחמ"ל הפלגים בעזה אמר ל"דוניא אל-וטן" כי מקור הרקטה בפעולה בודדת של אחד מהפלגים שאינו חלק מהחמ"ל המשותף.

בנוסף לכך, במהלך הערב התפתחו הפרות סדר בגבול רצועת עזה, שבמהלכן הופרחו הפרחת בלוני טרור והושלך מטען חבלה מאולתר על כוח צה"ל בגבול. בשני מקרים שונים, כמה פלסטינים חצו את גדר המערכת, הציתו עמדה צבאית ושבו על עקבותיהם לשטח הרצועה. על פי צה"ל, הוצתה "רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת במרחב הגדר". במקביל להפגנות, שוגרו בלוני תבערה לעוטף עזה, שאחד מהם אף הצית שריפה קטנה בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול, שכובתה.

לפני שיגור הרקטה, הודיע דובר צה"ל כי הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית בני שמעון. בהתאם לכך, הלימודים צפויים להתקיים כרגיל, אחרי שאתמול יותר מ-120 אלף תלמידים נשארו בבתיהם בגלל המתיחות הביטחונית.

מוקדם יותר הורה הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי על הקפצת מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרה ועל גיוס השלמות מילואים. זאת, לאחר הערכת מצב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם מדיני אמר מוקדם יותר כי "אין הסכם על הפסקת אש, הלחימה עלולה להתחדש כל רגע. הוחלט על תגבור כוחות והיערכות להמשך".

כל העדכונים:

06:01

עיריית קריית מלאכי חזרה בה מהחלטתה להשבית את הלימודים, והודיעה כי הלימודים יתקיימו הבוקר כרגיל. "במהלך הלילה נוכחנו לדעת כי ההחלטה שלא להשיב את הלימודים בחיפזון הייתה נכונה. ראש העיר אליהו זהר ביקש שלא ליטול סיכון מיותר והורה לבטל את הלימודים מתוך אחריות לשלומם של התלמידים והעובדה כי לא כל בתי הספר ממוגנים באופן מלא ולאור הניסיון המר מעמוד ענן בו נהרגו שלושה מתושבי העיר", נמסר מהעירייה, "השיחות עם מפקד המחוז בפיקוד העורף התקיימו עד שעות הלילה המאוחרות והבוקר לאחר הערכת מצב נוספת הוחלט לחזור לשגרה ולקיים את הלימודים בכל מוסדות החינוך כסדרן".

06:00

צה"ל מפרסם הבוקר תמונות מתקיפות צה"ל בלילה שבין שני לשלישי ומכינוס הכוחות אתמול.

04:20

בעקבות האזעקה שנשמעה באשקלון, נמסר מדובר צה"ל כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר ישראל. השיגור יורט על-ידי כיפת ברזל.

04:00

אזעקת צבע אדום הופעלה באזור התעשיה אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

03:12

דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר תקף הלילה "מספר יעדי טרור" בדרום רצועת עזה, במתחם צבאי של ארגון חמאס ברפיח. זאת, "בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הפרחת בלוני הנפץ ולהצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל אמש".

03:00

ברשת קודס דווח כי חיל האוויר תקף יעד ממזרח לרפיח. לא נמסר אם היו נפגעים באירוע.

23:58

עיריית אשקלון על שיגור הרקטה: "הרקטה יורטה. נדגיש כי לא הייתה נפילה בעיר"

23:50

אחרי האזעקה בחוף אשקלון, צה"ל מאשר זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

23:39

אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון

23:24

דובר צה"ל מאשר כי חיל האוויר תקף כמה יעדי טרור ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו - מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בחאן יונס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה וכן הפרחת בלוני הנפץ והצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל מוקדם יותר היום. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים", נמסר.


23:20

דיווחים פלסטיניים: התקיפות הישראליות באזור חאן יונס נמשכות

22:54

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי צה"ל תוקף באזור חאן יונס

21:42

הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה טוענים כי הם לא אחראים לרקטה, שנורתה שלא בידיעתם, אלא שמדובר בפעולה עצמאית. גורמים בחמ"ל הפלגים בעזה אמר ל"דוניא אל-וטן" כי מקור הרקטה בפעולה בודדת של אחד מהפלגים שאינו חלק מהחמ"ל המשותף. על האיומים בהסלמה אמרו הגורמים כי "כל הפלגים באיזור ונושאים נשק, אנשיהם בכוננות וכל תקיפה ישראלית בעזה תיענה בתגובה לעוטף ומעבר לו".

21:15

למרות הודעת דובר צה"ל, בעיריית קריית מלאכי החליטו שלא לקיים מחר לימודים בכל מוסדות החינוך, כולל מעונות ומשפחתונים, ולבטל חוגים ופעילויות שונות. מהעירייה נמסר כי "במשפחתונים עד חמישה ילדים ויש בהם ממ"ד ניתן יהיה לקיים לימודים".

21:05

דיווח בסוכנות הידיעות סווא: המשלחת הבטחונית המצרית תגיע מחר לרצועת עזה דרך מעבר ארז


20:57

יוסף טימסיט, תושב שדרות, אמר בהפגנת תושבי עוטף עזה כי "המצב הביטחוני על הפנים. ראש הממשלה נמצא בארצות הברית. חיכינו שיבוא לפה ויפתח עליהם. שום דבר לא קורה. ביבי, תפסיק להתעסק בעניינים המשפטיים שלך. צא לשטח, לעיירות הפיתוח, אנחנו הכוח שלך. במידה שלא תסגור את העניין הזה עוטף עזה יתחשבנו איתך בבחירות".

לדברי טימסיט, "דין שדרות לא כמה דין תל אביב. אני רואה את ההבדל. רק אתמול שלחו להם איזה טיל אחד לשרון, כל מהדורות החדשות עליהם. אנחנו כבר 15 שנה חוטפים פה קסאמים בצרורות על גבי צרורות, אף אחד לא שורף את העיר הזאת. הדם שלי כתום, שלהם אדום. ככה אני מרגיש, כל תושבי שדרות מרגישים ככה".

 
20:51

ראש מועצת אשכול גדי ירקוני אמר כי "לא נסכים בשום אופן ש'שגרה' תהיה המשך ירי לשטחנו, הפרחת בלונים וטרור רעשים בגבול. אני מצפה מראש הממשלה שלנו להתייצב מול אזרחיו - תושבי עוטף עזה, ולהסביר להם מהי המדיניות מול רצועת עזה שתחזיר את תחושת הבטחון לתושבים ותבטיח את השקט באזור ההתיישבות המפואר כאן שהינו חלק ממדינת ישראל".

20:20

צה"ל מאשר כי זוהה שיגור משטח רצועת עזה לישראל. המועצה האזורית אשכול הודיעה לתושבים כי "נשמע פיצוץ במרחב. ככל הנראה נפילה בשטח פתוח. לא ידוע על נזק או נפגעים"


20:07

אזעקת צבע אדום נשמעת במועצה האזורית אשכול.


19:50

דובר צה"ל כי הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית בני שמעון. בהתאם לכך, הלימודים צפויים להתקיים מחר כרגיל, אחרי שהיום יותר מ-120 אלף תלמידים נשארו בבתיהם בגלל המתיחות הביטחונית.

19:48

עשרות תושבי עוטף עזה הגיעו להפגין נגד מדיניות הממשלה בניר-עם ובשדרות, וחלקם הבעירו צמיגים. המפגינים, שדורשים להחזיר את השקט לעוטף עזה ולא להיכנע לטרור חמאס, מחזיקים שלטים ''דין שדרות כדין תל אביב'' ו''דין עפיפון כדין קאסם''. מלי פנינה טפירו, תושבת שדרות, אמרה באחת ההפגנות: "סיימתי לנדב את החוסן שלי. ממשלת ישראל אונסת אותי יום יום 18 שנים, שלוש וחצי שנים מאז צוק איתן, לא עשן כלום. השאירו אותנו עם שריפות, בלונים. אנחנו בטיפולים פסיכולוגיים. אנחנו כבר לא נהיה פראיירים".