לקראת מיזוג ענק בשוק הקמעונאות במגזר החרדי: נתיב החסד שבבעלות שמואל אטיאס רוכשת את רשת בר כל

העסקה הוגשה לאישור הממונה על התחרות, מכיוון שמדובר בשתי רשתות שיווק דומיננטיות במגזר החרדי • השלמת העסקה תלויה בקבלת אישור מרשות התחרות

סניף של רשת נתיב החסד / צילום: רפי אטיאס
סניף של רשת נתיב החסד / צילום: רפי אטיאס

לקראת מיזוג ענק בשוק הקמעונאות במגזר החרדי: "לגלובס" נודע כי רשת נתיב החסד שבבעלות שמואל אטיאס רוכשת את רשת בר כל שבבעלות הרב מנחם כרמל. העסקה הוגשה לאישור הממונה על התחרות (לשעבר הגבלים עסקיים), מכיוון שמדובר בשתי רשתות שיווק דומיננטיות במגזר החרדי. השלמת העסקה תלויה בקבלת אישור מרשות התחרות.

הרוכשת, נתיב החסד, מחזיקה בבעלותה רשת בפריסה ארצית ובנוסף פעילות סיטונאית משמעותית תחת השם "קשת גיבורים". לרשת יש גם מותג פרטי תחת השם "מעולה" המשווק לחנויות המגזר ומתחרה במותג "טעמן". 

בענף מעריכים כי מחזור המכירות השנתי שלה נע בין 200 מיליון ל-300 מיליון שקל. היא דומיננטית בערים בני-ברק, אשדוד, חיפה ומודיעין עלית ומונה כ-25 סניפים, חנויות קטנות ששטחן 200 עד 400 מ"ר. לפי אותן הערכות, רשת נתיב החסד צפויה להכפיל את גודלה בעקבות העסקה. כך שבהנחה שהמיזוג יצא לפועל, יחד עם הפעילות הסיטונאית שבבעלותה, היא צפויה להגיע למחזור שנתי המתקרב למיליארד שקל.

מחזור המכירות השנתי של המוכרת, בר כל, לפי הערכות גורמים בענף, נע בין 500-600 מיליון שקל, והרשת מונה כ-48 חנויות. מדובר בחנויות גדולות שמשתרעות על שטח שעשוי להגיע גם ל-1,000-1,500 מ"ר בבני ברק למשל.

הצדדים אישרו כי חתמו על מזכר הבנות, וכי הם ממתינים לקבלת אישור הרשות לתחרות.

מבר כל נמסר היום בתגובה לפניית "גלובס": "רשת בר כל הוקמה על-ידי הרב מנחם כרמל לפני כ-25 שנה במטרה לעזור למשפחות ברוכות ילדים ולציבור האברכים. אנחנו מנהלים בימים אלה משא-ומתן רציני ומתקדם עם רשת נתיב החסד לרכישת רשת בר כל. אנו בשלב של הבנות ועקרונות. אך ממתינים לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים לאישור העסקה".

עוד נמסר מטעם הרשת כי "הבסיס להבנות שהושגו עומד על כך שרשת נתיב החסד, שפועלת גם בעזרה למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים, תמשיך את הקו שלנו ושלהם בשמירה על מחירים מוזלים לעזרה ולסיוע למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים. כמו כן, נתיב החסד תמשיך להעסיק את כל עובדי הרשת, כך שאף עובד לא ייפגע".

עוד הוסיפו בחברה כי "הרב מנחם כרמל מתכוון להשקיע את כל המשאבים שלו בפתרון מצוקת הדיור, נושא שהוא פועל בו כבר עשרות שנים. בין היתר בבנייה של כ-1,500 יחידות דיור בבית שמש ומאות יחידות דיור בנתיבות ובבני-ברק".