חמש רקטות נורו לעבר העוטף; בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה

אחרי שאירועי יום האדמה ו"צעדת המיליון" בגבול רצועת עזה הסתיימו עם פחות אלימות מהמצופה, נשמעה הלילה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול • הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים ולא דווח על נזק • בתגובה, טנקים של צה''ל תקפו עמדות חמאס ברצועת עזה

חיל האוויר תוקף מטרות בעזה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem
חיל האוויר תוקף מטרות בעזה / צילום: REUTERS/Mohammed Salem

אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (א') במועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי חמש רקטות שוגרו משטח רצועת עזה לישראל, כולן נפלו בשטחים פתוחים. אין דיווח על נפגעים או נזק. בתגובה לירי, טנקים של כוחות צה"ל תקפו יעדי חמאס במרכז רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי.

כ-40 אלף פלסטינים השתתפו אתמול בשיאן של "צעדת המיליון" שמוביל חמאס, מתוכם 6,000 שעדיין מפגינים סמוך לגבול. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי שלושה בני אדם נהרגו מהאש, ו-315 מפגינים פלסטינים נפצעו. ההרוגים הם אדהם נדאל צקר, נער בן 17 שנורה ממזרח לעיר עזה; תאמר אבו אל-ח'יר, בן 17 גם הוא, שנורה בחזהו באזור חאן יונס; ובלאל מחמוד נג'אר, בן 17.

במקביל, הפלסטינים דיווחו כי המשלחת המצרית הפועלת בין השאר לתיווך בין ישראל וחמאס וכן להשבת היציבות ברצועה, מבקרת במחנות המשמשים לכינוס לקראת צעדות השיבה ברצועה כדי לבחון את המצב בשטח. גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, ומנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הגיעו לשטח.

סינוואר אמר כי "עמנו מדגיש כי הוא ישבור את המצור ואומר היום 'אנחנו רוצים לחיות בכבוד'. הכיבוש נמצא היום במבחן חדש. אנחנו ניצבים בפני שנה חדשה של התהלוכה הזו, שלא תהיה כמו השנה שעברה. אנחנו נמצאים על המשמר מול כל הפשעים שיבצע נתניהו, ולא נחסוך במאמץ להגן על אנשינו".

אחרי שאירועי יום האדמה ו"צעדת המיליון" בגבול רצועת עזה הסתיימו עם פחות אלימות מהמצופה, דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר אתמול כי "הארגון השולט ברצועה פעל ב"ריסון שלא נראה כמוהו בשנה האחרונה". לדברי מנליס, "היו מאות אנשי חמאס עם וסטים כתומים שחצצו בין ההמון לבין הגדר. זה לא היה הרמטי. היו מקומות שהופעלה אלימות נגד מי שהגיעו לגדר".

גם גורם מדיני אמר כי "בזכות המדיניות הישראלית הכוללת תקיפות עוצמתיות של חיל האוויר, אזהרות חריפות שהועברו לחמאס וההיערכות המסיבית של צה"ל שעליה הנחה ראש הממשלה נתניהו - אירועי הגדר עברו בשקט יחסי. ישראל מביעה סיפוק גם ממאמצי ההרגעה מהצד המצרי".