רפורמת הקנאביס הרפואי לא תיכנס לתוקף מחר

התאריך הקובע נדחה עד לאחר הבחירות וכנראה ייקבע למחצית השנייה של אפריל, אחרי הבחירות

קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק

רפורמת הקנאביס הרפוא, אשר מסדירה בתקנים חדשים את השימוש בקנאביס רפואי, לא תיכנס לתוקף מחר (ב'), אלא תידחה בכמה שבועות - כך אמר ל"גלובס" יובל לנדשפט, ראש היק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות.

התאריך הקובע נדחה עד לאחר הבחירות, וכנראה יתקיים במחצית השנייה של אפריל.

הרפורמה כבר נכנסה לתוקף כפיילוט באפריל 2018, אולם בעוד כמה שבועות תהפוך לאופן ההתנהלות היחיד בתחום הקנאביס.

החל ממועד זה, לא יוכלו עוד מטופלים לחדש מרשמים לקנאביס על פי האסדרה הישנה, שבמסגרתה משויך המטופל למגדל ורוכש ממנו מוצר על פי המלצת המגדל. במסגרת האסדרה החדשה, כל מרשם שיחודש יפנה את המטופל לבתי מרקחת, בהם יוכל לרכוש מוצר בעל הרכב חומרים פעילים כפי שהגדיר לו הרופא הרושם.

במסגרת הרפורמה החדשה כל המגדלים יצטרכו לגדל קנאביס תחת תקני GAP (תקני חקלאות נאותה) שקבע היק"ר. כיום כל החברות העיקריות אשר כבר מייצרות קנאביס עומדות בתקן זה, אם כי אצל חלקן מדובר באישור זמני.

כמו כן, כל המוצרים יעברו דרך מפעלים מורשים על ידי הרפורמה (כרגע ישנם שלושה מפעלים כאלה - של החברות פאנקסיה, בזלת ומפעל של BOL המייצר רק עבור BOL עצמה), ולאחר מכן ימכרו לבתי ממכר לתרופות ומשם לבתי המרקחת.

הרפורמה כוללת גם הכשרה של 500 רופאים אשר יוכלו לרשום את הקנאביס הרפואי מבלי לקבל רישיון ישיר מן היק"ר, כאשר רופאים נוספים יוכלו לרשום את המוצרים והחולים יצטרכו לקבל אישור מן היק"ר כבעבר.

הרפורמה אף תשנה את תמחור המוצרים, כאשר כיום צריכה חודשית של קנאביס על פי מרשם ללא תלות בכמות הרשומה בו עולה 370 שקל לצרכן, ואילו לפי הרפורמה כל בית מרקחת יוכל לקבוע את המחיר בעצמו.