ברנמילר סגרה את 2018 עם הפסד של 26 מיליון שקל: הכסף בקופה לא יספיק למימון פעילותה

חברת ברנמילר אנרג'י, של היזם אבי ברנמילר, סגרה את שנת 2018 עם הפסד של כ-26 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-30 מיליון שקל ב-2017 • החברה "בוחנת מספר אפשרויות ומנהלת משאים ומתנים עם צדדים שלישיים בקשר עם התקשרויות לטובת מימון"

אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר
אבי ברנמילר / צילום: איל יצהר

חברת ברנמילר אנרג'י, של היזם אבי ברנמילר, סגרה את שנת 2018 עם הפסד של כ-26 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-30 מיליון שקל ב-2017. בקופת החברה נותרו בסוף השנה מזומנים בהיקף של כ-3 מיליון שקל בלבד.

החברה, שעדיין אין לה הכנסות, הצטרפה לבורסה בת"א באוגוסט 2017, לאחר שגייסה כ-45 מיליון שקל. מאז גייסה ברנמילר עוד עשרות מיליוני שקלים (כולל גיוס של כ-18 מיליון שקל בתחילת מארס), מה שלא מנע מרואי החשבון שלה לציין בדוחות כי "להערכת הנהלת החברה, נכון למועד זה, יתרת המזומנים המצויה ברשות החברה אינה מספיקה להשלמת פרויקט רותם 1 ו/או למימון הפעילות השוטפת של החברה למשך תקופה של עד 12 חודשים".

על רקע המצב הקשה, בחברה מציינים כי היא "בוחנת מספר אפשרויות ומנהלת משאים ומתנים עם צדדים שלישיים בקשר עם התקשרויות לטובת ביצוע השקעות בחברה ו/או קבלת מימון, וכל העת בוחנת חלופות לחיזוק מצבה הכספי".

ברנמילר אנרג'י הוקמה לפני כשש וחצי שנים ועסקה בתחילת דרכה בפיתוח ובהקמה של שדות תרמו-סולאריים. המודל העסקי שלה התבסס על הקמה של שדות כאלה עבור יצרניות חשמל. לאחר כמה שנות פעילות החליטו בחברה להתמקד במערכת לאגירת אנרגיית חום - אחד הרכיבים שפותחו בחברה, ולמעשה, הפך להיות, לטענתה, היתרון התחרותי שלה.

ההתקן של החברה מסוגל לקלוט אנרגיה ממגוון מקורות - כמו תחנות רוח, פאנלים סולאריים, רשת חשמל, מים ועוד - לאגור אותה, ולספק חשמל באמצעות קיטור. התחרות בתחום מגיעה מפתרונות אחרים לאגירת אנרגיה, כמו אגירה שאובה או אגירה במלח מותך, לצד טכנולוגיות אחרות (כמו אגירה על בסיס בטון) הנמצאות בפיתוח.

החברה מקדמת את הקמתם של שני פרויקטים לבניית תחנות כוח, במישור רותם ליד דימונה - רותם 1 ורותם 2. מתקן רותם 1, בהיקף של 1.5 מגהוואט חשמל, היה אמור להתחיל לפעול במהלך 2019 למשך כ-20 שנה. כעת נראה שהוא, כנראה, יתחיל לפעול במהלך הרבעון הראשון של 2020. ההשקעה בו צפויה להסתכם בכ-61 מיליון שקל וההכנסה השנתית מהמתקן צפויה לעמוד על כ-6.4 מיליון שקל.

מאז הצטרפותה למועדון החברות הציבוריות מחקה מניית ברנמילר  קרוב ל-80% מערכה ושוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-54 מיליון שקל בלבד.

נזכיר כי לפני 10 ימים הודיעה הדירקטורית החיצונית (דח"צית) מיכל כספי שפירא, על התפטרותה מהחברה. זאת, "על רקע חילוקי דעות ביני ובין הנהלת החברה". התפטרותה של כספי שפירא נכנסה לתוקף באופן מיידי, והיא הגיעה כשבוע לאחר שנחשפו חילוקי דעות בין החברה לבין בנק לאומי, המלווה את פרויקט רותם 1.