עיתון הבית של לפיד-גנץ? הליכוד הוציא על פרסום ב-ynet סביב הבחירות פי 8 יותר מבכל אתר אחר

מפלגתו של נתניהו קנתה את כל המעברונים באתר מבית "ידיעות אחרונות" בימים האחרונים, ופרסמה בו בתקציב שמגיע ל-4 מיליון שקל • ב-ynet יפרסמו מדגם אינטרנטי ביום הבחירות • בדיקת "גלובס"

נוני מוזס, בנימין נתניהו  / צילום: מגד גוזני, דניאל שמיל
נוני מוזס, בנימין נתניהו / צילום: מגד גוזני, דניאל שמיל

הליכוד השקיע בחודשיים האחרונים כ-4 מיליון שקל בפרסום באתר ynet, ששייך לקבוצת "ידיעות אחרונות" - כך נודע ל"גלובס".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנהל בשנים האחרונות מערכת יחסים מורכבת עם קבוצת "ידיעות אחרונות", שבראשה עומד המו"ל ארנון (נוני) מוזס. נתניהו ומוזס הם הגיבורים של "תיק 2000". השניים חשודים בכך שרקמו עסקה שבמסגרתה נתניהו יזכה ליחס אוהד בקבוצת "ידיעות אחרונות", לרבות באתר האינטרנט ynet, ואילו נתניהו יוביל מהלכים שונים שיצמצמו את כוחו של החינמון "ישראל היום". השניים מכחישים את החשדות שמיוחסים להם.

נתניהו תקף בשנים האחרונות את התקשורת בכלל - ואת "ידיעות אחרונות" בפרט - במגוון הזדמנויות. אמש (ב') הגיב ראש הממשלה לתחקיר שפורסם ב"ידיעות אחרונות" וב"ניו-יורק טיימס" אודות פעילות של אנשי ליכוד ברשתות החברתיות. בסרטון שהועלה לדף הפייסבוק שלו אמר נתניהו כי "עיתון הבית של לפיד-גנץ, 'ידיעות אחרונות', המציא את עלילת הבוטים. אני בהתחלה חשבתי, כשראיתי את זה, שזה מתיחה של האחד באפריל, אבל לא - זאת עוד עלילת-שווא".

למרות המתקפה הישירה, מזרים נתניהו, מנהל הקמפיין של הליכוד, מיליוני שקלים לקבוצת "ידיעות אחרונות". ל"גלובס" נודע כי הליכוד רכש בבלעדיות את כל המעברונים של היומיים האחרונים באתר ynet - מדובר במודעות שהגולש צופה בהן במעבר בין דפים.

לדברי גורמים בענף המדיה, המסר הפרסומי האחרון שרוב המצביעים ייחשפו אליו יופיע בטלפונים הניידים של המצביעים. ההערכה היא שביום הבחירות החשיפה לגופי מדיה תהיה גדולה מהרגיל, ו-ynet הוא אתר החדשות הישראלי המוביל בישראל.

היומיים האחרונים נחשבים לנקודת השיא של הקמפיין, אך הליכוד לא ממתין לרגע האחרון. המפלגה הזרימה ל-ynet סכום שמוערך ב-4 מיליון שקל, כאשר וואלה ומאקו קיבלו כחצי מיליון שקל כל אחד. ההערכה היא כי הפרסום של הליכוד בפייסבוק במערכת הבחירות עלה למפלגה כ-8 מיליון שקל.

נוסף על הפרסומות שהליכוד רוכש ישירות באתרי חדשות, הוא מפרסם בהם גם בעקיפין - דרך רשת הפרסום הפרוגרמטית ארטימדיה שמאגדת את הפרסום של רוב הפבלישרים המקומיים. הסכום שהשקיע הליכוד בפרסום דרך ארטימדיה מוערך בכ-1.5 מיליון שקל.

מאחר ש-ynet הוא האתר החדשות הגדול בישראל, ניתן להבין מדוע הוא זכה לנתח גבוה ביחס לשאר האתרים. עם זאת, בכירים בתעשיית המדיה אמרו היום (ג') ל"גלובס" כי תמהיל הפרסום של הליכוד הוא חריג. הבכירים הוסיפו כי הגולש הממוצע של ynet הוא גבר מבוגר, בעל תודעה פוליטית מעוצבת יחסית. להערכתם, בוואלה ובמאקו ניתן למצוא קהל נשי וצעיר יותר.

אנשי המדיה שדיברנו איתם שיבחו את הקמפיין של הליכוד וציינו כי מדובר בקמפיין מקצועי ומוקפד. להערכתם, מנהלי הקמפיין מעורבים בכל פרט, לרבות הקצאת המדיה.

נציין כי ב-ynet ינסו להתחרות בערוצי הטלוויזיה ביום הבחירות. ב-ynet יציגו השנה מדגם משלהם, שייערך על בסיס סקר אינטרנטי שבו הגולשים יתבקשו להצביע. אתמול נערך באתר "ניסוי כלים" של סקר מנדטים.

עופר גולן, מנהל קמפיין הליכוד, מסר: "אנחנו לא מגיבים על פעולות הקמפיין". 

לא התקבלה תגובה מ-ynet.