ילדיו של העיתונאי חשוקג'י שנרצח קיבלו מהסעודים בתים בשווי מיליוני דולרים כפיצוי

לפי דיווח של הוושינגטון פוסט, ילדיו של ג'מאל חאשוקג'י מקבלים מהממלכה הסעודית בתים בשווי מיליוני דולרים ותשלומים חודשיים של "חמש ספרות" כפיצוי על רצח אביהם ודמי שתיקה על מנת שלא יביעו ביקורת על הממלכה

העיתונאי הנעדר ג'מאל חאשוקג'י / צילום: רויטרס
העיתונאי הנעדר ג'מאל חאשוקג'י / צילום: רויטרס

ממלכת ערב הסעודית נתנה לארבעת ילדיו של ג'מאל חאשוקג'י, העיתונאי שנרצח בשגרירות הסעודית, בתים בשווי של מיליון דולר ותשלומים חודשיים של חמש ספרות כפיצוי על רצח אביהם, כך לפי דיווח של הוושינגטון פוסט.

הממלכה מנסה להגיע להבנות ארוכות טווח עם משפחת חאשוקג'י ולשכנעם להמשיך להימנע מביקורת על רצח אביהם על ידי סוכנים סעודים.

הנסיך מוחמד בן סלמאן / צילום: רויטרס

לפי הדיווח, הסעודים גם מוכנים לתשלומים גדולים יותר, באיזור של עשרות מיליוני דולרים, כחלק מדמי שתיקה שיציעו למשפחה בחודשים הקרובים במשא ומתן איתם. זאת על פי מקורות רשמיים בממלכה ולפי מקורבים למשפחה. המשא ומתן סביב תשלומים נוספים למשפחה צפוי להתחיל לאחר העמדתם לדין של רוצחי העיתונאי, כך לפי דוברים רשמיים של ממשלת ערב הסעודית.

נזכיר כי ג'מאל חאשוקג'י, כותב לוושינגטון פוסט שהתגורר בארה"ב, נרצח ב-2 באוקטובר 2018 בשגרירות הסעודית באיסטנבול בירת טורקיה, לשם הגיע כדי לאסוף מסמכים רשמיים לקראת חתונתו. כמבקר בולט של הממשל הסעודי, חאשוקג'י המנוח התעלם מהלחצים הסעודיים שיחזור לביתו. גופתו של העיתונאי עדיין לא נמצאה.

חאטיס סנגיז, ארוסתו של חאשוקג'י המנוח / צילום: REUTERS/Yves Herman
 חאטיס סנגיז, ארוסתו של חאשוקג'י המנוח / צילום: REUTERS/Yves Herman

העיתונאי הותיר מאחורי ארוסה וארבעה ילדים, שני בנים ושתי בנות, שעדיין שומרים על זכות השתיקה ולא ביקרו אף פעם אחת את הממלכה, זאת על אף רצח אביהם. המלך הסעודי מוחמד בין סאלמן אישר עוד ב-2018 את מענק הבתים ותשלומים חודשים של 10,000 דולר "ואף יותר" לכל צאצא, זאת כהכרה כי "אי צדק גדול נעשה".