רונה רמון ז"ל היא כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ט

השר בנט ספד לרמון בעת הכרזת הפרס: "רונה רמון היא גיבורת ישראל של נתינה ואור, מורשתה תמיד איתנו" • ילדיה של רמון: "אין בפרס הזה נחמה, אבל יש בו הרבה גאווה"

רונה רמון ז"ל / באדיבות: קרן רמון
רונה רמון ז"ל / באדיבות: קרן רמון

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, נפגש היום (ג') בלשכתו שבתל אביב עם ילדיה של רונה רמון ז"ל, יפתח, נועה וטל רמון, ובישר להם שיעניק פרס ישראל על מפעל חיים לאמם ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

כזכור, בדצמבר האחרון הלכה לעולמה רמון בגיל 54 לאחר מאבק במחלת הסרטן

הפרס יוענק לרמון על פעילותה החברתית לאורך השנים. לאחר מותם של בעלה ובנה, הקימה רמון שורה של מפעלים חינוכיים ביניהם שבוע החלל הישראלי, תחרויות חלל ואסטרונומיה, מרכזי מדעים וחלל בפריפריה, כנס אילן אמון המקצועי, מלגות לחוקרים מצטיינים ועמותת קרן רמון לחינוך למצוינות וחלל בקרב בני נוער בשיתוף משרד המדע ומשרד החינוך.

 השר בנט אמר במעמד ההכרזה: "התרגשתי לבשר כעת לילדיה של רונה רמון ז״ל על זכייתה של אמם הנפלאה בפרס ישראל למפעל חיים. רונה רמון היא גיבורת ישראל של נתינה ואור. כמה אהבה, ציונות, מסירות ותרומה הייתה באישה זו ובמשפחת רמון בכלל.‬ על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה מכל, אילן ואסף ז״ל, רונה בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה. רונה, אילן ואסף רמון ייצרבו בזיכרון הלאומי של האומה כשלושה גיבורים אהובים שנתנו למדינת ישראל את כל אשר היה להם לתת. ביום העצמאות הקרוב, כאשר אעניק את הפרס, ניזכר כולנו במורשתה של רונה ז״ל ונמשיך את מפעל חייה ליצירת ישראל טובה יותר. מזל טוב משפחת רמון, אמא תמיד איתנו".

ממשפחת רמון נמסר "אנו מתרגשים מאוד, ומבקשים להודות מקרב לב לשר החינוך ולוועדת הפרס על הבחירה באמא שלנו, מנהיגה אזרחית אמיצה שאהבה את מדינת ישראל, והקדישה את חייה לדור הצעיר. אין בפרס הזה נחמה, אבל יש בו הרבה גאווה. אמא שלנו לקחה חיים כואבים והפכה אותם למפעל חיים שנתן כל כך הרבה לאנשים אחרים. ברוחה הייחודית ובעשייתה היא העניקה לעשרות אלפי בני נוער ומהנדסים השראה וכוח להיות טובים יותר ולהגשים את חלומותיהם".