השופט מלצר למנכ"ל הליכוד, צורי סיסו: שינוי הגרסאות שלכם עשוי לסבך אותך בפלילים

מדוע הליכוד הסתיר את הקשר עם פעילות השטח של הארגון "זזים ימינה" • עו"ד מטעם הליכוד טען במהלך הדיון כי מודעות "זזים ימינה" אינן תעמולת בחירות מובהקת

השופט חנן מלצר בכנס לשכת עורכי הדין היום / צילום: ליאב פלד
השופט חנן מלצר בכנס לשכת עורכי הדין היום / צילום: ליאב פלד

בוועדת הבחירות המרכזית נערך היום (ג') דיון בנושא פעילות ארגון ׳זזים ימינה׳ אשר זוהה, החל מאתמול כמשויך לליכוד. על הפרק עמדה השאלה, מדוע הליכוד הסתיר את הקשר בינם לבין פעילות השטח של הארגון, אשר ביום הבחירות מתכנן לעשות פעילות שטח להנעת בוחרים ללכת להצביע. הליכוד הציג בתחילה, באמצעות אתר ׳זזים ימינה׳ מצג כאילו מדובר בהנעת בוחרים להצבעה לכל מפלגות הימין, באשר הן.

במהלך הדיון דיבר בפני הפורום, מנכ״ל הליכוד צורי סיסו אשר נדמה היה שאינו מכיר את הפרטים, על אף שהוא ממונה מבחינה לוגיסטית על ארגון ׳זזים ימינה׳.

סיסו לא ניסה להסביר את הפערים בין פעילות בהתחלה שהתחזתה להיות כללית, לבין ההודאה אתמול בתשובה לוועדת הבחירות ממנה עלה שזה ארגון המשויך לליכוד. סיסו הפנה את הנושא לאדם בשם בניטה, שמפעיל את הארגון, אבל בניטה לא התייצב לדיון בוועדת הבחירות להסביר את מהות הקשר. פעילות ארגון ׳זזים ימינה׳ נחשפה בכתבה בעיתון "הארץ" לפני כשבועיים.

עו״ד שחר בן מאיר הגיש עתירה נגד פעילותם בטענה שהם צריכים לסמן את פעילותם, באמצעות המודעות שלהם, בסימון של הליכוד ו/או להיחשף כגוף פעיל בבחירות לפי חוק המימון החדש (חוק וי 15). אך משהודו בליכוד שמדובר בגוף המשויך להם, רישומם כגוף פעיל נפרד מן המפלגה, הפך למיותר.

עו״ד אבי הלוי, מטעם הליכוד, טען במהלך הדיון שמודעות ׳זזים ימינה׳, אינן תעמולת בחירות מובהקת, כי אין שם בקשה להצביע לליכוד, אלא הנעת מתנדבים שיגיעו למעוזי ימין שיקראו לאנשים לממש זכותם להצביע, לכל אחת ממפלגות הימין.

עוד הוא אמר: ״אין לנו מה להסתיר ולכן אנחנו לא נתווכח ועל המודעות יופיע שם הליכוד״. לדבריו, ״זזים ימינה, זה למעשה מיתוג מחדש של השם מטה מתנדבים או מטה שטח. המימון מגיע מן הליכוד וזה גלוי וממילא היה מגיע לגילוי בדו״ח למבקר המדינה״.

השופט מלצר ציין כי הוא עשוי לתת החלטת ביניים בנושא פעילות זזים ימינה, ולאחר מכן ישלים את כתיבת ההחלטה המלאה, בהקשר של יישום דיני הבחירות.