ת"א ננעלה בעליות: בזק טסה 10% בשל ההצעה של זאבי, ביטלה את גיוס ההון

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, ועדכן מטה את תחזית הצמיחה של המשק ל-2019 • בהמשך להצעתו של גד זאבי לרכוש את השליטה בבזק תמורת 300 מיליון שקל, בזק הודיעה על הסרת ההצעה להגדלת ההון מסדר יומה של אסיפת בעלי המניות • מחזור המסחר הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל

בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס - Baz Ratner
בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס - Baz Ratner

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות ברקע להודעת הריבית של בנק ישראל, כאשר בזק זינקה ב-10% במחזור הגבוה בשוק לאחר ההצעה של גד זאבי ולאחר שהחברה ביטלה את הגדלת ההון. מניות הקבוצה בי קומניוקיישנס ואינטרנט זהב רשמו עליות חדות גם הן.

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.64%, ת"א 90 עלה ב-0.4% ומדד הבנקים עלה ב-0.9%. 

מניית מיקרומדיק  זינקה ב-7.3%, תמר פטרוליום  איבדה כ-4%, מניות חברות הביטוח מגדל ביטוח  ומנורה  איבד כ-2.4% כ"א, מניית אלקטריאון  זינקה ב-12.12%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.12 מיליארד שקל.

16:44

המסחר בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, למרות הפתיחה השלילית בוול סטריט, בעוד בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, וצמצם את העלאות הריבית החזויות ב-2020.

מדד ת"א 35 עולה 0.3%, לאחר זינוק של כ-1% מוקדם יותר היום, מדד ת"א 90 עולה 0.25% ומדד הבנקים מטפס ב-0.34%. 

מניית בזק מזנקת על רקע הדיווח כי החברה לא תפעל להגדלת ההון כפי שתוכנן על מנת לגייס הון. בזק מזנקת ב-10% במחזור מסחר של 130 מיליון שקל, מניית בי קומניוקיישנס מזנקת ב-20%, ומניית אינטרנט זהב עולה ב-13.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-935 מיליון שקל.

16:00

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות שערים בהובלת מניית בזק שמזנקת ב-13% במחזור הגבוה בשוק. 

בנק ישראל הותיר היום את הריבית ללא שינוי על 0.25%, ועדכן את תחזית הצמיחה של המשק ל-2019 מטה, ל-3.2%. בעדכון הקודם בינואר התחזית היתה לצמיחה של 3.4%.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אמר בתגובה להחלטת בנק ישראל: "על רקע התחזקות השקל במהלך המסחר בשבוע האחרון, מגמה הפוכה למגמת התחזקות הדולר בעולם והנובעת מהיצעי מט"ח מקומיים מצד יצואנים ומצד קרנות גידור הפעילות בדולר-שקל. בנק ישראל נמנע מלהוסיף אש למדורה באמצעות העלאת ריבית השקל, ומעדיף לבחון רצף נתוני מאקרו, בטרם יבצע שינוי בשער הריבית. ירידת תשואות האג"ח בארה"ב, והקריאה להפחתת ריבית הדולר במטרה לעודד את הפעילות הכלכלית ולמנוע גלישה במדרון החלקלק לעבר מיתון, תורמת לצמצום פער התשואות בין ריבית השקל לריבית הדולר, מהלך השקול מבחינת האפקט להעלאת ריבית מצד בנק ישראל. כך הצורך בהעלאת ריבית הפך למיותר".

14:30

המדדים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות, בהובלת מניית בזק שמזנקת בחדות על רקע הודעת החברה להסרה מסדר יומה של אסיפת בעלי המניות את הגדלת ההון שתוכננה לצורך גיוס. ההודעה של בזק מגיעה בוקר לאחר שגד זאבי הגיש הצעה לרכישת השליטה.

לקראת הודעת הריבית של בנק ישראל, אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס כתב בסירתו השבועית, כי "בנק ישראל צפוי להודיע היום על אי שינוי בגובה הריבית והשוק יתרכז בעיקר בנימה של תיאור הסביבה הכלכלית. להערכתנו, הן גישה יונית (סבלנית) והן גישה ניצית יובילו בסופו של דבר לירידת תשואות, כשגישה ניצית תעשה זאת בדרך של תחנת ביניים בעליית תשואות שתוביל לנזק כלכלי שבסופו של דבר יוביל גם הוא לירידת תשואות, רק חדה יותר".

12:50

העליות במניית בזק  מתחזקות ודוחפות את הבורסה לעליות, כאשר מדד ת"א 35 מטפס ב-0.9%, ת"א 90 עולה 0.44% ומדד הבנקים עולה 0.3%.

בהמשך להצעת הרכישה של גד זאבי, בזק דיווחה היום על הסרת נושא הגדלת ההון כחלק מקדים לגיוס הון מסדר יומה של האסיפה. המניה מזנקת כעת ב-15% במחזור הגבוה בתל אביב. מניות הקבוצה בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב  מזנקות גם הן בהתאמה.

12:05

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים במגמה חיובית כאשר ת"א-35 , ת"א-90  ות"א-125  עולים 0.3%. 

מניית בזק  מזנקת ביותר מ-11% על רקע הצעת הרכישה של גד זאבי. בתוך כך, בזק הודיעה על הסרת נושא הגדלת ההון הרשום כחלק מקדים לגיוס הון מסדר יומה של האסיפה. מניות אינטרנט זהב ובי קומיונקיישנס  מזנקות 17.7% ו-27.64% בהתאמה. מניות קבוצת בזק דוחפות את מדד התקשורת  לעליות של 1.82%.

מניית סייפ-טי גרופ  עולה מעל 11% על רקע דיווח הרחבת תיק הפטנטים של החברה.

מטומי  עולה 8.5% בשעה זו.

חברת הקנאביס יו ניבו  דיווחה הבוקר על מינויו לדירקטור של ד"ר שאול מוכתר, שכיהן ב-15 השנים האחרונות בתפקידים שונים בחברת טבע. כמו כן, דיווחה יו ניבו על הנפקה פרטית של כ-950 אלף אופציות (כ-4.33%) לשמואל רובינשטיין, המיועד לתפקיד דירקטור בחברה, וליועץ של החברה.

החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש מארס תפורסם היום ב-16:00. אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין היום בסקירת השווקים השבועית כי "לאור ההתחזקות השקל, הסיכוי לעליית ריבית בפגישתו הקרובה של בנק ישראל ירד. ואולם, להערכתנו, בפגישה הבאה הריבית עשויה לעלות לאחר מתן הזהרה מוקדמת על-ידי בנק ישראל".

09:45

פתיחה חיובית בבורסה בתל-אביב, ת"א-35  מאוזן, ת"א-125  מוסיף 0.13% לערכו ות"א-90  עולה 0.47%. מדד הביומד  עולה כמעט 0.6% ומדד הת"א-נפט וגז  מוסיף 0.53%. מדד הבנקים  יורד 0.3%.

מניות בזק  ובי קומיונקיישנס  מזנקות 3.2% ו-18.8% בהתאמה על רקע הצעת גד זאבי לרכישת השליטה בבזק תמורת 300 מיליון שקל. גם מניית אינטרנט זהב  קופצת 19.5%. 

מניית ארנה גרופ  צונחת 3.7% בפתיחת המסחר לאחר שהחברה דיווחה כי לא נענתה הצעת הרכש המלאה למניותיה.

06:55

המסחר בשוק המניות בתל-אביב ייפתח הבוקר על רקע נעילה חיובית אתמול (א').

מחזור המסחר אתמול הסתכם ב-620 מיליון שקל.

המניות החברות והשותפויות הקשורות לקידוחי תמר ולוויתן רשמו ירידות חדות למדי אתמול, ביניהן תמר פטרוליום, ישראמקו ואלון גז, בעקבות ההודעה של חברת החשמל כי מאגר לוויתן יתחיל לספק גז טבעי לחברה. מניות דלק קידוחים ורציו עלו בעקבות ההודעה. ישראמקו הודיעה אף כי תערער על השותפות החדשה בין לוויתן לחברת החשמל.

יו ניבו, חברת הקנאביס אליה הצטרף אהוד אולמרט כמשקיע, הודיעה אתמול על התקדמות הקמת המפעל לייצור קנאביס.