נתניהו: "זה לילה של ניצחון אדיר. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"

(עדכון) - בנימין נתניהו נשא את הדברים לאחר פרסום תוצאות מדגמי הבחירות, לפיהם מספר המנדטים של הליכוד ושל כחול לבן צמודים עם יתרון לליכוד וגוש הימין • לפי תוצאות האמת שפורסמו הבוקר, אכן יש יתרון לגוש הימין • "זו תהיה ממשלת ימין, אבל אני אהיה רה"מ של כל אזרחי ישראל - ימין ושמאל, יהודים ולא יהודים"

בנימין נתניהו בנאום ניצחון / צילום: שלומי יוסף
בנימין נתניהו בנאום ניצחון / צילום: שלומי יוסף

"אני נרגש מאוד בלילה הזה, זה לילה של ניצחון אדיר. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" - כך אמר הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר פרסום מדגמי הבחירות המעודכנים, המנבאים לליכוד ולגוש הימין את מרב המנדטים. ואכן לפי תוצאות האמת שהתפרסמו בבוקר, סביר להניח שמי שירכיב את הממשלה יהיה נתניהו

לתרועות "הוא קוסם", "שמחה גדולה הלילה" ו"בני גנץ אכל אותה" של הקהל, פתח נתניהו את דבריו ואמר: "אתם זוכרים שלפני 23 שנים הייתה הפעם הראשונה ששרה ואני עמדנו כאן, והנה אנחנו חוזרים לעשות זאת בזכותכם ולמענכם. תודה רבה לכם. אני מבקש לומר לכם כאן, לשרי ושרות הליכוד, לחברות וחברי הכנסת הוותיקים והחדשים שלנו, לראשי הערים שלנו, לראשי הסניפים ולכל הפעילים, לחברות וחברי הליכוד היקרים שלנו - אני נרגש מאוד בלילה הזה, זה לילה של ניצחון אדיר. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

"הבאתם הישג דמיוני, כמעט בלתי נתפס, מול תקשורת מגויסת בתנאים בלתי אפשריים, והליכוד גדל באופן דרמטי. זה הישג מדהים. מתי קיבלנו כל-כך הרבה מנדטים? אני לא זוכר. לפי רוב המדגמים, גוש הימין בהנהגת הליכוד ימשיך להוביל את מדינת ישראל ב-4 השנים הקרובות.

"אני מזכיר את הסבא מילקובסקי, את המורשת - קיבלנו הזדמנות-פז להפוך את ישראל למדינה חזקה, שטוב לחיות בה, למען הדורות הבאים, למען נצח ישראל. אנשי הליכוד, עברתם עיר-עיר, שכונה-שכונה, בית-בית. לא יאומן, מתנדבים נפלאים ואנשי המטה המסורים. אתם, שליוויתם אותי סביב השעון במיומנות כבירה. אתם יודעים מה זה לעמוד בצעקות שלי? זה לא פשוט... יחד כולנו עבדנו כאיש אחד, עד הדקות האחרונות לפני סגירת הקלפיות, כדי להעיר את הציבור שלנו ולהכריע את המערכה.

"כבר הלילה התחלתי בשיחות עם ראשי הימין, השותפות הטבעיות שלנו. כבר הלילה כמעט כולם הצהירו בפומבי שימליצו עליי להרכיב את הממשלה הבאה בפני נשיא המדינה שלנו. אסיים את המלאכה במהרה במטרה להקים ממשלה לאומית יציבה. זו תהיה ממשלת ימין, אבל אני אהיה ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל - ימין ושמאל, יהודים ולא יהודים. כי אני דואג למדינה של כולם, ככה זה היה, וככה זה יהיה. הישגים כבירים נזקפים לזכותנו. לא תמיד מפרסמים את זה בלשון המעטה, אבל הציבור חכם ויודע ורואה.

"יש אתגרים כבירים בכל התחומים, עם העולם הערבי ועוד. בכוחות משותפים נוכל לכל האתגרים. אני רוצה להודות לשלושה אנשים: לרעייתי האהובה שרה, לבניי האהובים יאיר ואבנר. אני מבקש לומר למשפחתי: כמה סבל עברתם, כמה חיצי רשע ורוע ספגתם, רק בגלל שאתם המשפחה האוהבת והתומכת שלי. אתם המשענת של חיי".

מוקדם יותר הלילה נשא גם בני גנץ, ראש מפלגת כחול לבן, נאום ניצחון, ובו אמר כי "בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים, ואנחנו המנצחים", ואף הוסיף כי "אהיה ראש הממשלה של כולם ולא רק של אלה שהצביעו לנו".