עדכון המדגמים: נתניהו מוביל, הימין החדש ופייגלין בחוץ, ש"ס המפלגה השלישית בגודלה

נתניהו הוא ראש הממשלה הבא - כך עולה מעדכון המדגמים בחדשות 12 ובחדשות 13 • פייגלין והימין החדש בחוץ, ש"ס מזנקת ל-8 מנדטים, והעבודה יורדת ל-6 • בבחירות 2015 תוצאות המדגמים היו רחוקות מתוצאות האמת

מדגם המדגמים
מדגם המדגמים

עדכון המדגמים של שלושת ערוצי הטלוויזיה מעלה כי הליכוד מובילה: בחדשות 12 ו-13 מקבלת מפלגת השלטון 35 מנדטים, ואילו כחול לבן אחריה עם 34 בלבד. ב"כאן 11" נרשם שוויון 36 בין שתי המפלגות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום ניצחון בהיכל שלמה, שעות ספורות אחרי נאום הניצחון שנשא יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהתבסס על המדגמים הראשוניים.

עוד עולה מהעדכונים, שדומים מאוד בתוצאותיהם, כי העבודה נחלשת ל-6 מנדטים, ואילו ש"ס מזנקת ל-8. הימין החדש, זהות וגשר בחוץ, ואילו רע"ם-בל"ד בפנים עם 4 מנדטים. 

בבחירות הקודמות, ב-2015, תוצאות האמת היו רחוקות מתוצאות המדגמים.

אף שבממוצע שתי המפלגות הגדולות עומדות על 35 מנדטים, תמונת הגושים המסתמנת נוטה באופן מובהק לטובת הימין ונתניהו, ונראה שאם כך ייראו תוצאות האמת - הרי שלגנץ יהיה קשה עד בלתי אפשרי להקים ממשלה. תוצאות אמת סופיות צפויות רק ביום חמישי.

סכום המנדטים בגרף הממוצע לא בהכרח מגיע ל-120, משום שיש מפלגות שבחלק מהמדגמים עוברות את אחוז החסימה, ובאחרים נמצאות מתחתיו.

גרף הממוצע מבוסס על המדגמים הבאים, שפורסמו הערב (ג'):

מדגם כאן 11 (מעודכן)
מדגם חדשות 12 (מעודכן)
מדגם חדשות 13 (מעודכן)