גילה אדרעי: תנועת הרכבות עצרה היום כדי לפגוע בי באופן אישי

לאחר שהבוקר עצרה תנועת הרכבות בישראל למשך כשעה וחצי, פנתה יו"ר הוועד במכתב לשר התחבורה ישראל כ"ץ, בו האשימה את ההנהלה בפגיעה אישית: "מדובר במסע הכפשה שקרי וכוזב נגד נציגות העובדים ונגדי באופן אישי" • הנהלת הרכבת: "לרסן את גילה אדרעי שנוקטת קו פראי של השבתות אלימות ופתאומיות"

גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור
גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור

אחרי בוקר סוער ברכבת, שכלל את עצירת תנועת כל הרכבות בישראל למשך כשעה וחצי, יו"ר הוועד גילה אדרעי יוצאת למתקפה נגד ההנהלה.

תנועת הרכבות עצרה אחרי שהרכבת התקשתה למצוא עובדים לפיקוד הרכבות הארצי של החברה, "מגדל הפיקוח" של תנועת הרכבות בארץ. מתוך 21 עובדים מוסמכים שמונה הודיעו על מחלה ולא ניתן היה להשיג תשובה מתשעה אחרים. אלא שאדרעי טוענת שהשבתת הרכבות הייתה מתוך ניסיון לפגוע בה בלבד. במכתב ששגרה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, ולהנהלת הרכבת, היא כותבת "יש ניסיון של הנהלת הרכבת לפגוע בי באופן אישי - לא הייתה כל הצדקה לעצור היום אפילו לא רכבת אחת"

לדבריה: "הוועד לא הורה לאיש לא להתייצב לעבודה או לשבשה. להיפך. מדובר במסע הכפשה שקרי וכוזב נגד נציגות העובדים ונגדי באופן אישי. לא בכדי ההנהלה לא פנתה לביה"ד - לא מתוך שכחה או חוסר תשומת לב של מנהלי הרכבת! אלא כי אין ולא היתה הוראה כזו והם יודעים זאת היטב."

אדרעי הוסיפה במכתבה: "מה שקרה הבוקר מלמד אחת משתי מסקנות: או שהנהלת הרכבת מבזבזת כספי ציבור ועסוקה רק בפייק ניוז וביצירת משברי סרק כדי להשניא את עובדיה על הציבור ולפגוע בשמם הטוב, או שהנהלת הרכבת לא יודעת לנהל את העובדים. שתי המסקנות חמורות".

בהודעה אחרת, כותבת אדרעי "אני פונה לשר ולהנהלה למצות את הדין עם מי שגרם היום לעצירת הרכבות".

מוקדם יותר החליט יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת שתבחן ותבדוק את האירועים שהתרחשו הבוקר בחברת רכבת ישראל. בראש הוועדה יעמוד יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. ברכבת הגיבו בספקנות להקמת הועדה, בשל הגיבוי הפומבי שנותן אדרי להשבתות פתע ולטקטיקת ההתחלות של עובדי החברה.

ההנהלה קראה היום לבר דוד, יו"ר ההסתדרות "לרסן את גילה אדרעי שנוקטת קו פראי של השבתות אלימות ופתאומיות, לצד הפעלת מעל 40 צעדים ארגוניים הפוגעים מידי יום בנוסעים. ההנהלה מצפה להשעיית כלל העיצומים בידי הועד, ולחזרה מלאה לעבודה על מנת לאפשר שלושה חודשים של משא ומתן ממוקד, בתום לב, כדי לנסות ולהגיע להסכמות.

"ההנהלה לא תאפשר ליו"ר ועד העובדים אדרעי לנהל את הרכבת. אנו רואים בעובדים נכס עיקרי שלנו והמשאב החשוב ביותר, אך לא נסכים לצעדים אלימים ופוגעניים".