דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות צבאיות במערב המדינה

סוכנות הידיעות הסורית טענה כי מטוסי קרב ישראליים הפציצו מטרות באזור מסיאף שבסמוך לחמאת. התקיפה, שבוצעה מהמרחב האווירי של לבנון, גרמה להרס כמה מבנים ולפציעתם של שלושה לוחמים. עוד דווח כי מערכות ההגנה הסוריות יירטו חלק מהטילים

עשן מיתמר מעל שמי סוריה/ צילום: רויטרס
עשן מיתמר מעל שמי סוריה/ צילום: רויטרס

ישראל תקפה באמצעות מטוסי קרב מטרות צבאיות באזור מסיאף, בסמוך לחמאת שבצפון-מערב סוריה - כך דווח הלילה (שבת) בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה סאנ"א. על פי הדיווח, התקיפה גרמה להרס של כמה מבנים ולפציעתם של שלושה לוחמים.

סוכנות הידיעות הסורית טענה כי חלק מהטילים הישראליים יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של המדינה. "טילי האויב טופלו וחלקם יורטו לפני שהגיעו ליעדם", נטען בסאנ"א. בכלי תקשורת סוריים דווח על שמיעת פיצוצים באזור. עוד דווח כי התקיפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון.

לפני שבועיים וחצי הופצצו מבנים באזור התעשייה שייח נג'אר שצפון-מזרחית לחאלב, בצפון-מערב סוריה. על פי הדיווחים, שבעה לוחמים נהרגו בתקיפה שכוונה נגד מחסני נשק איראנית. סוכנות הידיעות של המשטר דיווחה כי מקור הפיצוצים הוא ב"תוקפנות אווירית" וטענה שמערכות ההגנה האוויריות סיכלו את התקיפה ויירטו חלק מהמטרות.

אחרי התקיפה האחרונה, שיוחסה בכלי התקשורת הסוריים לישראל, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "איראן מנסה כל הזמן להכניס לסוריה טילים מדויקים ארוכי טווח, מאוד מתקדמים ומאוד קטלניים. איננו מוכנים לקבל זאת, והפעילות שלנו נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, להכניס אליה נשק מתקדם - נמשכת כל העת".