דיסני+ נושף בעורפה של נטפליקס: השירות יושק ב-12 בנובמבר

ב-12 בנובמבר, אחרי שיסתיים הסכם ההפצה שלה עם נטפליקס, תשיק דיסני את שירות הסטרימינג Disney+ • המחיר: 6.99 דולר לחודש • בין התכנים שתציע דיסני: הקטלוג המלא של פיקסאר, סדרת "מלחמת הכוכבים" וסרטי מארוול • האם אנחנו באמת צריכים את כל התוכן הזה? שירותי ההזרמה השונים מקווים שכן

אתר ההרשמה לדיסני+ בעברית / צילום: מתוך האתר
אתר ההרשמה לדיסני+ בעברית / צילום: מתוך האתר

שירות הטלוויזיה HBO השיק הלילה (ב') את העונה האחרונה של סדרת הפנטזיה שהפכה לקאלט - "משחקי הכס", אך בממדי מדיה רחבים יותר, הקרב על כס שירות הסטרימינג הבלעדי של העולם החל מוקדם יותר - עוד בסוף השבוע האחרון (ה'), כשדיסני חשפה את השירות החדש שלה, Disney+, שיושק רשמית ב-12 בנובמבר עבור 6.99 דולר לחודש. זאת, מיד לאחר שהסכם ההפצה בין נטפליקס לדיסני יסתיים.

עד סוף השנה לצרכנים יהיה כל-כך הרבה שפע של תוכן דיגיטלי, שהם יתחילו לשאול את עצמם, האם יש שירות סטרימינג שאני יכול לחיות בלעדיו? שירות דיסני+ יכלול את הקטלוג המלא של סרטי דיסני מאז הקמת החברה, כל סרטי פיקסאר, סדרת "מלחמת הכוכבים" וסרטי גיבורי-העל של מארוול, בין השאר. עוד ייכללו בשירות כל התכנים שמציע ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק.

השירות כבר מהווה איום על Noggin של חברת ויאקום. נוגין גם הוא עמוס בתכנים משפחתיים כמו "פפה פיג" ו"דורה החוקרת", אך עולה בדולר יותר מהשירות העתידי של דיסני.

האם נטפליקס עומדת להיפגע? כנראה שלא בשלב הראשוני: מספר המשתמשים בענקית הסטרימינג הראשונה בעולם עומד על כ-150 מיליון בתי-אב מסביב לעולם, והחברה דיווחה כי תשקיע במהלך 2019 כ-15 מיליארד דולר בתוכן מקורי. רק לצורך ההשוואה - דיסני תשקיע כמיליארד דולר בלבד בתוכן, וגם זה עד שנת 2020. כך שנטפליקס אולי מאבדת את תכני דיסני, אך סביר להניח שלא תיתקל בבעיית מחסור בתכנים בזמן הקרוב. כשהילדים ילכו לישון, נטפליקס עדיין תשלוט בסלון ביתכם. עם זאת, המחיר החודשי הנמוך מאוד של דיסני יצר חששות קלים גם בקרב ענקיות כמו נטפליקס.

נזכיר כי בשלב ראשון יושק דיסני+ בארה"ב בלבד. במהלך השנתיים הראשונות לקיומו השירות יתרחב לאירופה, אמריקה הלטינית ואסיה. ישראל תצטרף לשירות יחד עם יבשת אסיה.