הימין החדש: "ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים, בחלקן הונאות חמורות"

לפי הימין החדש באחת מהקלפיות שנבדקה, קלפי מספר 53.2 בעפולה, נמצאו פערים בין התוצאות של מפלגת העבודה, יהדות התורה והימין החדש בפרוטוקול הקלפי הרשמי לבין מספר הקולות בפועל • לטענת הימין החדש ניכר שזו אינה טעות הקלדה אלא העברה מכוונת ובלתי חוקית של קולות ממפלגה למספר מפלגות אחרות • ועדת הבחירות המרכזית: "טענות חסרי כל בסיס ושחר"

איילת שקד ואלונה ברקת בהגשת רשימת הימין החדש
איילת שקד ואלונה ברקת בהגשת רשימת הימין החדש

מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד טוענת כי בניגוד להודעת מנכ״לית ועדת הבחירות המרכזית, עו״ד אורלי עדס, בבדיקה שביצעו יחד עם הוועדה נמצאו ממצאים חמורים וחד משמעיים לזיופי בחירות חמורים. בהודעת הימין החדש נאמר כי מנכ״לית ועדת הבחירות סירבה להמתין עם העדכון לתקשורת עד לתום הבירור, ובעדכון שמסרה הוועדה אחר הצהריים (ג') נאמר כי לאחר בדיקה לא נמצאו קולות אבודים לטובת הימין החדש. עוד נטען בהודעת הימין החדש כי ב-8% מהקלפיות המדגמיות שנבדקו נמצאו פערים בין מספר הקולות שנרשמו במחשב המרכזי לבין מספר הקולות בפועל, כולל מצבים בהן נמחקו כל קולות הימין החדש בקלפיות מסוימות.

לפי הימין החדש באחת מהקלפיות שנבדקה, קלפי מספר 53.2 בעפולה, נמצאו פערים בין התוצאות של מפלגת העבודה, יהדות התורה והימין החדש בין בפרוטוקול הקלפי הרשמי לבין מספר הקולות בפועל. לטענת הימין החדש ניכר שזו אינה טעות הקלדה אלא העברה מכוונת ובלתי חוקית של קולות ממפלגה למספר מפלגות אחרות.

בוועדת הבחירות המרכזית דוחים את טענות הימין החדש על הונאות חמורות לכאורה ב-8% מהקלפיות, ומגדירים טענות אלה כפרסומים שאינם מבוססים ונאמרים מתוך מצוקה מובנת. בהודעה שפרסם דובר הוועדה גיורא פורדס נאמר כי "הטענות של הימין החדש חסרי כל בסיס ושחר, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות". לפי פורדס טענות הימין החדש אינן עקביות ולאחר שהתברר כי ספירת המעטפות הכפולות הייתה תקינה עברו לטענה חלופית ולפיה נפלו פגמים ב-66 קלפיות. לפי פורדס הטענות נבדקו והתברר כי כל הטעויות שהיו בהקלדת הנתונים תוקנו כולל באותה קלפי בעפולה שהימין החדש הציג בהודעתו. תוצאות הבחירות המלאות והסופיות יוצגו מחר בועדת הבחירות בכנסת ואחר כך ימסרו לנשיא.