הפריימריז בעבודה בתוך 6 חודשים; למפלגה גירעון של 4 מיליון שקל

ועידת המפלגה צפויה להתכנס לאחר יום העמאות ולהחליט על הקדמת הפריימריז לראשות המפלגה • מפלגת העבודה התייחסה בפוסט בפייסבוק לגירעון שנוצר בשל הבחירות ולאופן ההתמודדות איתו

פריימריז במפלגת העבודה בפברואר 2019 /  צילום: שלומי יוסף
פריימריז במפלגת העבודה בפברואר 2019 / צילום: שלומי יוסף

במפלגת העבודה מתכנסת בשעה זו ישיבת הנהלת המפלגה כדי לדון בתוצאות הבחירות, בהן השיגו 6 מנדטים בלבד בכנסת ה-21.

בישיבה צפויים להחליט לכנס את ועידת המפלגה למועד שאחרי יום העצמאות. על פי הערכות, הוועדה צפויה להחליט על קיום הפריימריז לראשות המפלגה בתקופה של בין 3 עד 6 חודשים לאחר מכן, כאשר הדבר תלוי גם בדמות האנשים שיגישו מועמדות לתפקיד יו"ר המפלגה. לפי תקנון המפלגה עליהם לערוך את הפריימריז תוך 14 חודשים.

במקביל פרסמה המפלגה הודעה לפיה תוצאות הבחירות יצרו להם גירעון של 4 מליון שקל. "כידוע, מערכת הבחירות לא הסתיימה כפי ששאפנו וציפינו. לא ברמה הלאומית, ולא ברמה המפלגתית. מספר המנדטים שקיבלנו מציב בפנינו אתגר פרלמנטרי - שמחייב אותנו לעמוד בעוצמה מול המתקפות של הממשלה הזאת נגד שלטון החוק והדמוקרטיה - ולצידו, גם אתגר כלכלי ותקציבי. הציבור בישראל אולי התרגל למצב שבו מפלגות מסתירות את מצבן הכספי ואת התנהלותן הכלכלית, לא נותנות דין וחשבון ולא לוקחות אחריות ציבורית על קשיים כלכליים. אנחנו לא התרגלנו. זו אינה דרכנו. אנחנו שמנו לעצמנו כיעד לשקף לציבור בישראל את האמת, גם אם היא איננה נעימה".

עוד מצוין בהודעת המפלגה, אשר פורסמה בפייסבוק, שבניגוד לפרסומים אין להם גירעון של עשרות מליוני שקלים. "לשם השוואה, לפני כעשור, החוב של מפלגת העבודה עמד על למעלה מ-80 מיליון ששקל", מצוין בהודעה.

כדי לפתור את הגירעון של 4 מליון שקל מציע מנכ"ל המפלגה מהלכים כגון מעבר למשרדים קטנים, צמצום התקשרויות עם ספקים, סגירת סניפי מפלגה וצעדים נוספים (יש להניח שהכוונה היא לפיטורי עובדים). הם מציינים שהיעד שלהם הוא לסגור את הגירעון בתוך 3 שנים.

"שקיפות מול הציבור היא חשובה תמיד. לא רק כשהיא משרתת אותך, לא רק כשהמספרים לטובתך, אלא גם ואולי בעיקר במצבים כאלו. לכן מצאנו לנכון להציג בפני הציבור את האמת", נאמר בהודעה.