ארלי סנס נפרדת מהמנכ"ל אבנר הלפרין; ממנה את האמריקאי מאט ג'ונסון

הלפרין ליווה את החברה מתחילת דרכה ב-2004 והביא אותה משלב הפיתוח הראשוני ועד מכירות בארה"ב והסכם שת"פ משמעותי עם חברת היל רום • הוא ימשיך לכהן בחברה כדירקטור  • בינואר האחרון השלימה ארליסנס סבב גיוס של 39 מיליון דולר

אבנר הלפרין / צילום: איל יצהר
אבנר הלפרין / צילום: איל יצהר

חברת ארליסנס המפתחת מערכות לניטור חולים במיטות וכיסאות בתי חולים והתראה מהירה על התדרדרות או נפילה, הודיעה על סיום תפקידו של המנכ"ל אבנר הלפרין, שליווה את החברה מתחילת דרכה ב-2004 והביא אותה משלב הפיתוח הראשוני ועד מכירות בארה"ב והסכם שת"פ משמעותי עם חברת היל רום. הלפרין ימשיך בחברה כדירקטור.

במקומו של הלפרין מונה מאט ג'ונסון, לשעבר משקיע פרייבט אקוויטי בחברת Sowell&Co. מנכ"ל חברת שירותי הרפואה CareCycle Solutions הממוקדת בניטור מרחוק, ואת חברת הטיפול בחולים בבית HealthBridge.

מוצר הניטור של ארליסנס אושר לראשונה לשיווק ב-2009. מאז החברה בונה את הכנסותיה בהדרגה, אך ככל הנראה לא בקצב מספק מסחינת המשקיעים. לפני כחצי שנה חתמה החברה על הסכם שיווק עם חברת היל רום הבינלאומית, במסגרתו יותקנו מכשירים של ארלי סנס במיטות בתי החולים שמשווקת היל רום, שהינה מובילת השוק בתחום זה. החברה תולה תקווה רבות בהסכם זה.

בתקופה זו היו לחברה כמה מהלכים פחות מוצלחים, למשל היא פנתה לשוק הביתי ולתחום ניטור השינה, יחד עם חברת סמסונג. מוצר זה לא הצליח וכרגע החברה אינה מטפחת אותו אלא התמקדה שוב בשוק בתי החולים.

בינואר האחרון השלימה ארליסנס סבב גיוס של 39 מיליון דולר, שהביא את היקף הגיוסים הכולל של החברה ל-145 מיליון דולר. עיקר המימון בסבב הגיע מחברת Hill-Rom עצמה ומהקרן האסטרטגית של וולס פארגו, זרוע ההשקעות של חברת השירותים הפיננסיים וולס פארגו (WFC).

לדברי איתי הראל, שותף בפיטנגו ויו"ר החברה, "ארלי סנס ביססה את עצמה כמובילה הבינלאומית בתחום הניטור ללא מגע. עם התרחבותנו בארה"ב, ואנחנו מאיצים היום את הפעילות המסחרית שלנו בארה"ב ובשוקי העולם. זהו הזמן להביא לחברה מנכ"ל בעל כישורים שיתמכו בהתרחבות הזו, ואנחנו נלהבים מכך שמאט ג'ונסון, מנהל עם ניסיון מרשים בתחום הבריאות והכלכלה, יובל אותנו לקראת מטרתנו להיות סטנדרט הטיפול בתחום ניטור חולים בבתי חולים, בבתי אבות ובבית. היה לנו לעונג לעבוד עם אבנר הלפרין משלב הרעיון ועד השוק, ואנחנו מצפים לעבוד איתו כדירקטור".

ג'ונסון אמר כי: "ארליסנס עשתה עבודה נהדרת בבניית הבסיס המדעי לניטור חולים באמצעות הטכנולוגיה שלה בתרחישים שונים בעולם הבריאות, ובנתה שיתופי פעולה חשובים". לדברי הלפרין: "יותר ממיליון איש נוטרו על ידי מערכות של ארלי סנס והתוצאות הקליניות השתפרו. מאט ג'ונסון הוא בחירה נהדרת להובלת המשימה שלנו הלאה".