הנקראות ביותר

כך תיראה הרכבת הקלה של "הקו האדום" בתלאביב

הרכבת הראשונה המיועדת לפרויקט ירדה השבוע מפס הייצור בסין בטקס בו נכחו נציגי נת"ע

הרכבת הקלה  / צילום: יחצ יצרן
הרכבת הקלה / צילום: יחצ יצרן

אלו הן תמונות רשמיות ראשונות של הרכבת הקלה, שתשרת את "הקו האדום" העתידי בתל-אביב וסביבותיה. הרכבת הראשונה עבור ישראל ירדה השבוע מפס הייצור של הקבלנית שזכתה במכרז, CRC הסינית, בעיר צ'אנגצ'ון. בטקס החגיגי בו נכחו גם נציגי נת"ע, האחראים על הפרויקט מהצד הממשלתי בישראל, נמסר כי "זו הפעם הראשונה שבה רכבת קלה שמיוצרת 100% בסין נכנסת לשוק של מדינה מפותחת".

שמשות חסינות פיצוץ של הרכבת הקלה / קרדיט: יחצ יצרן

במעמד ההשקה אמר נציג נת"ע, אפי כליפא, כי "בהתאם לניסיון הטוב מאד שהיה לנו עד כה אנחנו מצפים מ-CRRC להשתתף בקווים העתידיים שלנו". יצוין כי הקווים העתידיים טרם יצאו למכרז.

העיתונות הסינית מוסרת כי בין המאפיינים הייחודיים שהוזמנו עבור הרכבת הישראלית גם מערכת אקלים משודרגת וחלונות חסינים מפני פיצוץ והשלכת אבנים. הרכבות ייצבעו בצבע לבן כדי להתאים לאופי של "העיר הלבנה". חלק משמעותי מהקרונות עשויים מחומרים מרוכבים קלי משקל. חברת CRRC זכתה ב-2015 במכרז של משרד התחבורה לאספקת 90 קרונות רכבת קלה עבור הקו האדום ובחוזה תחזוקה ל-16 שנה, הן לקרונות והן לתשתית.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות