הצפון מתעורר? יסודות איתנים תקים 3 מרכזים מסחריים בנהריה

החברה חתמה על הסכם קומבינציה מול בעלת הקרקע ותפעל להגדלת זכויות הבנייה

עופר זרף  / צילום: ערן גילווארג
עופר זרף / צילום: ערן גילווארג

חברת יסודות איתנים, בבעלותם של עופר זרף ועומר יחימוביץ, תקים בנהריה שלושה מרכזים מסחריים בשכונת אוסישקין ובשכונה הצפון מזרחית בעיר. זאת לאחר שלאחרונה חתמה החברה על הסכם קומבינציה מול בעלת הקרקע, "נהריה כפר שיתופי להתיישבות חקלאית בע"מ".

העסקה כוללת מגרש זמין לבנייה מידית בשכונת אוסישקין בנהריה, בשטח של כ-2,200 מ"ר וכולל זכויות בנייה ל-800 מ"ר בקומה אחת. שני המגרשים הנוספים ממוקמים בשכונה הצפון מזרחית. האחד, בשטח של כ-3,700 מ"ר עם זכויות בנייה של כ-1,850 מ"ר והמגרש השני, בסמוך לבית החולים, המרכז הרפואי לגליל, בשטח של כ-6,000 מ"ר עם זכויות בנייה לכ-5,100 מ"ר מסחר ומשרדים, שצפויים לאכלס בתי קפה, סופרים, מרפאות ומשרדים. בחלק מהמגרשים מתכננת החברה לפעול להגדלת זכויות הבנייה. יסודות איתנים מתכננת לנהל את המתחמים עבור השוכרים, כאשר מחירי השכירות למ"ר צפויים לנוע בין 60-200 שקל למ"ר.

מנכ"ל ובעלי חברת יסודות איתנים, עופר זרף, מסר ל"גלובס" כי "תחום המרכזים המסחריים השכונתיים נמצא בתנופה בתקופה האחרונה, בעקבות הקמת שכונות אוטונומיות מחוץ למרכזי הערים. בשנים הקרובות יתווספו לנהריה כ-10,000 יחידות דיור חדשות. מדובר בעלייה של כמעט 50% במספר התושבים בעיר, וישנו צורך במתן מענה של שירותים ציבוריים לתושבים, דוגמת בתי קפה, סופר מתחת לבית, קופות חולים וסניפי בנק".

את יסודות איתנים ייצגו בעסקה עו"ד זיו כספי ועו"ד חירות בן יאיר ממשרד גינדי כספי. את הכפר ייצגה עו"ד דפנה פוקס ממשרד אבן, הורוביץ, אוזן.