הרמטכ"ל אביב כוכבי מינה את גיל מסינג לדובר צה"ל החדש

מסינג משמש כיום בתפקיד מנהל מערך התקשורת התאגידית בצ'ק פוינט וביצע מספר תפקידי דוברות במערכת המדינית • שימש כנציג דובר צה"ל ברצועת עזה בעת שכוכבי היה מפקד האוגדה

גיל מסינג / צילום: עינת לברון
גיל מסינג / צילום: עינת לברון

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט כי דובר צה"ל הבא יהיה גיל מסינג (35), שמשמש בתפקיד מנהל מערך התקשורת התאגידית בצ'ק פוינט וביצע מספר תפקידי דוברות במערכת המדינית. בעבר הוא שימש כיועץ התקשורת של ציפי לבני בתקופה ששימשה כיו"ר האופוזיציה.

גיל מסינג / צילום: סיגל נפתלי קסל
 גיל מסינג / צילום: סיגל נפתלי קסל

מינויו של מסינג אושר על-ידי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, והוא צפוי להחליף בקרוב את תת-אלוף רונן מנליס שמכהן בתפקיד דובר צה"ל בשנתיים האחרונות.

מסינג עשה את שירותו הסדיר בחטיבת דובר צה"ל כקצין מבצעים ביחידה לתקשורת בינלאומית, ולאחר מכן, בין 2004 ל-2006, שימש כנציג דובר צה"ל ברצועת עזה. באותה תקופה אביב כוכבי היה מפקד האוגדה. בעיצומה של תקופה זו הייתה תוכנית ההתנתקות שבמסגרתה פונה גוש קטיף.

עם סיום שירותו בדובר צה"ל, מסינג שימש בתפקיד מנהל תקשורת וקשרי חוץ בקבוצת שטראוס. הוא בעל תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה ובעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. הוא נשוי ואב לשניים.

מסינג צפוי להיות אחד מדוברי צה"ל הצעירים ביותר, וגורמים צבאיים רואים בהחלטה כוכבי למנותו כמינוי של משרת אמון. מאז שסיימו את שירותם המשותף באוגדת עזה, השניים שמרו על יחסים קרובים.

בהודעה שפרסם הערב דובר צה"ל על החלטת הרמטכ"ל, לא צוין איזו דרגה יישא מסינג. על-פי הערכות, הוא יקבל דרגת אלוף-משנה, ובהמשך ייקבע אם להעלות אותו לדרגת תת-אלוף. מינויו צפוי להיכנס לתוקף במהלך החודשים הקרובים.